Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Denemarken: geldprijs voor oplossing voedselverspilling

De Deense supermarktketen FDB heeft zijn klanten gevraagd om met oplossingen te komen voor de voedselverspilling. Morten Hess-Nielsen kwam met het idee om het verschil tussen de oorspronkelijke prijs en de afgeprijsde prijs van artikelen die bijna over datum zijn, te doneren aan een goed doel. Dit zou de klant moeten motiveren om producten te kopen die hun houdbaarheidsdatum bijna hebben bereikt. Met dit idee wist Hess-Nielsen zich evenals twee anderen in de finale te plaatsen voor het Grønne Idépris (Groene Idee Prijs) met een prijs van €4024.

Naast deze consumentenprijs heeft FDB ook nog een innovatieprijs ter waarde van €13.413 voor een bedrijf dat een winnend idee aandraagt en €161 per student die deel uitmaakt van een winnende groep. De winnaars worden 20 november bekend gemaakt.
Publicatiedatum: