Denemarken: geldprijs voor oplossing voedselverspilling

De Deense supermarktketen FDB heeft zijn klanten gevraagd om met oplossingen te komen voor de voedselverspilling. Morten Hess-Nielsen kwam met het idee om het verschil tussen de oorspronkelijke prijs en de afgeprijsde prijs van artikelen die bijna over datum zijn, te doneren aan een goed doel. Dit zou de klant moeten motiveren om producten te kopen die hun houdbaarheidsdatum bijna hebben bereikt. Met dit idee wist Hess-Nielsen zich evenals twee anderen in de finale te plaatsen voor het Grønne Idépris (Groene Idee Prijs) met een prijs van €4024.

Naast deze consumentenprijs heeft FDB ook nog een innovatieprijs ter waarde van €13.413 voor een bedrijf dat een winnend idee aandraagt en €161 per student die deel uitmaakt van een winnende groep. De winnaars worden 20 november bekend gemaakt.

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven