Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Colombiaanse groenten en fruit naar Europese markt

"Een paar dagen geleden namen we deel aan een aantal evenementen die voor ons het begin van een verandering zouden kunnen betekenen in de Colombiaanse producentenmentaliteit in een belangrijke sector", zei Christophe Tack, directeur van Export SAS Marketing Agency. "De tuinbouwsector namelijk heeft het grootste groei- en ontwikkelingspotentieel in Colombia, maar bezit helaas niet de nodige instrumenten en dynamiek die de internationale markt vereist om te groeien. Tijdens het eerste Latijns-Amerikaanse mangocongres dit jaar, dat in Bogotá werd georganiseerd door de Nationale Associatie van Groenten en Fruit, zorgde ASOHOFRUCOL voor een verandering van geest: de producenten denken nu na over de doelgroep, hun voorkeuren, behoeften en vooral over de tevredenheid van de koper, voordat ze beginnen met plant- en productieverbeteringen.

Het is niet de bedoeling om flexibelere variëteiten te planten, maar wel soorten met een sterke vraag en een sterk potentieel in verschillende doelmarkten en marktniches. Hoewel technologie belangrijk blijft om de productie te verbeteren, is dit niet de prioriteit: zaken zoals landbouwpraktijken, verbetering van procedures en logistieke ondersteuning, buitenlands recht, fytosanitaire normen en fairtrade, zijn nu relevant als men competitief wil zijn."

Contact:
Christophe Tack
Director Export Marketing Agency SAS
www.emaconsultoria.com
Publicatiedatum: