Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Als mensen het product willen, is prijs nooit een probleem"

Prince de Bretagne wil geen concessies doen aan kwaliteit

Tholen - Het is altijd een strijd geweest om mensen meer groenten te laten eten en met de toenemende mogelijkheden om de markt te betreden, kunnen telers en verladers in de verleiding komen om op prijs te concurreren. Dat is echter niet de visie van Prince de Bretagne, een van de toonaangevende Franse groenteproducenten. "Uiteindelijk zullen kwaliteit en innovatie leiden tot succes."



"Het grootste probleem met bloemkool is niet de wijze waarop je het verkoopt, maar hoe je mensen stimuleert om er meer van te eten", zegt marketing directeur Emmanuel Descloux. Prince de Bretagne heeft een areaal van 20.000 hectare groenten in Bretagne. Bloemkool is het belangrijkste product."

"Kwaliteit is de ene helft van de oplossing, innovatie is de andere", vervolgt Emmanuel. "We hebben het afgelopen decennium tal van presentaties voor bloemkool op de markt geïntroduceerd. De nieuwste innovatie wordt tijdens de kerst op de markt gebracht, namelijk een vierkante houten doosje, waar één grote bloemkool inpast. Het idee is dat de consument de verpakking vervolgens gaat gebruiken als opbergdoos."




Prince de Bretagne bestaat inmiddels 50 jaar en er werken 2.350 telers in de coöperatie. Het beleid van Prince de Bretagne zal volgens de marketingverantwoordelijke ook niet veranderen. "Waar sommige concurrenten soms lagere prijzen of contractprijzen bieden jaarrond met een mindere kwaliteit, gaan wij op dat niveau niet concurreren."



"We werken met een levend product en de prijs is in grote mate afhankelijk van de weersomstandigheden. De prijs op onze veiling weerspiegelt altijd de markt tussen vraag en aanbod. Daarom kunnen we niet naar een vaste prijs. Als het koud is, wil iedereen wel bloemkool eten, maar bij een milde winter eten de mensen minder bloemkool.

De telers hebben in de coöperatie altijd het laatste woord. "We doen er alles aan om efficiënter te werken en de producten te verbeteren, maar hierbij doen we geen concessies aan de kwaliteit. Dat heeft Prince de Bretagne gevormd in haar bestaan."

Contact:
Emmanuel Descloux
Prince de Bretagne
Kerisnel - 29250 St Pol de Léon
Tel: +33 (0) 2 98 69 39 05
Mob: +33 (0) 6 62 92 39 00
emmanuel.descloux@prince-de-bretagne.com
www.prince-de-bretagne.com
Publicatiedatum: