Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Creativiteit stimuleren door ruzie en broccoli

In tegenstelling tot wat doorgaans wordt gedacht, is creativiteit niet alleen een aangeboren kwaliteit. Fantasierijk en origineel te werk gaan, is te leren, meldt Elsevier. Gelukkig maar, want creativiteit is een belangrijk wapen in je carrière. Creatief denken is bijvoorbeeld belangrijk bij het verzinnen van nieuwe marketingcampagnes of het vinden van een nieuwe strategie. Het lukt niet iedereen even goed om buiten de begane paden te treden en met nieuwe, originele ideeën te komen.

Hard werken

Gelukkig is het wel te leren. Volgens psycholoog Wayne Weiten, auteur van het boek Psychology: Themes and variations, is creatief zijn vooral hard werken. Soms komen originele invallen als donderslag bij heldere hemel, maar meestal is creativiteit een logische uitbreiding van bestaande ideeën, waarbij lang en hard moet worden gewerkt.

Klik hier voor het volledige artikel van Elsevier

Publicatiedatum: