Namsun GTL, één van Korea's leidende exporteurs van fruit en verwerkte producten, heeft zijn verwachtingen voor het nieuwe Shingopeerseizoen vrijgegeven. Zuid-Korea heeft onlangs drie tyfoons ervaren, waardoor de Shingopeerboomgaarden van Namsun GTL sterk beïnvloed werden. Dit resulteerde in een daling van het totale productievolume van de Shingopeer en zoals verwacht in een stijging van de prijzen. Namsun GTL's belangrijkste exportbestemmingen van Shingoperen zijn Taiwan, de Verenigde Staten en Europa.
Het totale exportvolume naar Taiwan is jaarlijks tenminste 400 ton. Er gaat 152-200 ton naar de Verenigde Staten en tussen de 50-60 ton naar Europa. De tyfoon deed de totale export naar alle drie de markten dit jaar dalen. Voor Taiwan zal het dit jaar minder dan 50-100 ton zijn en verwacht wordt dat de Verenigde Staten een daling van 10% ten opzichte van het normale exportvolume zal laten zien. In Europa neemt de vraag naar de Shingopeer af wegens goedkope Chinese peren.
"We willen dit jaar de goede kwaliteit van de Shingopeer blijven exporteren naar Europese landen. We weten dat we een moeilijke tijd zullen krijgen met een toegenomen prijs en afgenomen volume, maar we zullen onze Shingoperen blijven introduceren en promoten", zei de heer Jun Sub Park, manager van Namsun GTL. Andere markten in Europa zijn Duitsland, Engeland en Slowakije.
De Shingoperen van Namsun GTL worden verhandeld onder de merken 'Su-Mi-Sun' en 'Smart Farm'.
Contactgegevens:
JS Park