Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Slowaakse consumenten verwelkomen Shingoperen

Zuid-Korea: Namsun GTL gaat door met export van Shingoperen

Namsun GTL, één van Korea's leidende exporteurs van fruit en verwerkte producten, heeft zijn verwachtingen voor het nieuwe Shingopeerseizoen vrijgegeven. Zuid-Korea heeft onlangs drie tyfoons ervaren, waardoor de Shingopeerboomgaarden van Namsun GTL sterk beïnvloed werden. Dit resulteerde in een daling van het totale productievolume van de Shingopeer en zoals verwacht in een stijging van de prijzen. Namsun GTL's belangrijkste exportbestemmingen van Shingoperen zijn Taiwan, de Verenigde Staten en Europa.

Het totale exportvolume naar Taiwan is jaarlijks tenminste 400 ton. Er gaat 152-200 ton naar de Verenigde Staten en tussen de 50-60 ton naar Europa. De tyfoon deed de totale export naar alle drie de markten dit jaar dalen. Voor Taiwan zal het dit jaar minder dan 50-100 ton zijn en verwacht wordt dat de Verenigde Staten een daling van 10% ten opzichte van het normale exportvolume zal laten zien. In Europa neemt de vraag naar de Shingopeer af wegens goedkope Chinese peren.

 

"We willen dit jaar de goede kwaliteit van de Shingopeer blijven exporteren naar Europese landen. We weten dat we een moeilijke tijd zullen krijgen met een toegenomen prijs en afgenomen volume, maar we zullen onze Shingoperen blijven introduceren en promoten", zei de heer Jun Sub Park, manager van Namsun GTL. Andere markten in Europa zijn Duitsland, Engeland en Slowakije.

 
Slowakije is een nieuwe markt voor Namsun GTL en de vraag naar Shingoperen neemt elk jaar toe. "Dit is een belangrijke markt voor ons. We begonnen drie jaar geleden 9 ton te exporteren en we schatten dat we dit jaar 32 ton aan Slowaakse consumenten leveren", voegde de heer Park toe. De Slowaakse consumenten prefereren grote Shingoperen en ze kopen ze zelfs als de prijzen veel hoger zijn dan voor Chinese of normale peren.
 
 
"Namsun GTL heeft een stabiele prijs in de EU-markt nodig en de regering zou meer Koreaanse landbouwproducten moeten promoten. Ik hoop dat de Europeanen zich realiseren hoe bijzonder de Koreaanse Shingoperen zijn, vergeleken met Chinese peren", zei de heer Park.

De Shingoperen van Namsun GTL worden verhandeld onder de merken 'Su-Mi-Sun' en 'Smart Farm'.

Contactgegevens:

JS Park
Tel:+82432241100
 
Publicatiedatum: