Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Sterke internationale groei voor Casino
De Franse retailgroep Casino heeft internationaal een goed derde kwartaal gedraaid. De binnenlandse omzet had een lager groeipercentage. De totale netto-omzet steeg met 35,2% naar €11,767 miljoen. Dit mede dankzij de volledige integratie van GPA in Brazilië.
De bio omzet groeide in Frankrijk 0,2%. Eerder was dit 1,6%. De totale waarde van deze sector bedraagt €4,66 miljard. De grootste daling was voor Géant Casino hypermarkten (-7,2%), maar de omzet via online-shopping, Cdiscount, steeg met 22,8%.
De internationale divisie van de groep leidt de groei en is dit kwartaal verantwoordelijk voor 60,4% van de totale omzet. Vorig jaar was dit in dezelfde periode nog 46%. Latijns-Amerika zorgde voor een like-for-like groei van 7,5% met een groei in biologische producten van 9,6%. Volgens Casino komt dit door hogere omzet (ondanks gelijk aantal vestigingen) in Brazilië en uitbreiding in Colombia. De Aziatische tak van de groep behaalde een same-store groei van 3,5% en een totale omzetstijging van 19,9%, gedreven door goede resultaten in Thailand.
Casino zegt van plan te zijn kostenbesparing door te gaan voeren in Frankrijk, voornamelijk in de hypermarkten, terwijl het internationale takken blijft uitbreiden.