Carrefour verbetert positie op binnenlandse markt

De eerste veranderingen binnen Carrefour onder leiding van Georges Plassat, de nieuwe CEO, werden donderdag doorgevoerd toen de Franse supermarktketen liet weten dat de resultaten voor het derde kwartaal beter uit waren gevallen dan verwacht. Met name in de noodlijdende Franse hypermarkten. De op een na grootste retailer wereldwijd liet weten dat de Latijns-Amerikaanse tak goed groeide, maar dat de verkopen in het bezuinigende Zuid-Europa bleven dalen en dat ook de Chinese markt zwak bleef.

De totale verkoop steeg met 2,1% naar €22,6 miljard in juli, augustus en september. Dit betekende een stijging van 1,5% in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.
De verkoop daalde met 3,3% in de Franse hypermarkten, maar dit was alsnog een vooruitgang op de 5,7% daling van het tweede kwartaal. Frankrijk is verantwoordelijk voor 40% van de inkomsten en rapporteerde een stijging van 1,2% in de verkoop. In de rest van Europa daalde de verkoop met 2,2%. Latijns-Amerika, gedreven door Brazilië – Carrefours op een na grootste markt, kijkende naar de verkoopcijfers- steeg met 9,3%. In Azië daalde de like-for-like verkoop gemiddeld met 3,1% en in China was dit zelfs 6,1%.

Bron: ft.com

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven