VK: consumenten overweldigd door promoties
"Iedereen houdt van koopjes, maar als we te maken krijgen met een sneeuwstorm van promoties, dan bestaat het risico op een overload aan informatie, wat het voor het winkelend publiek moeilijker maakt.
De overgrote meerderheid van kopers reageert op de financiƫle crisis door te proberen gedisciplineerder te blijven, bijvoorbeeld door vooruit te plannen of vaak weinig te kopen. In deze omstandigheden kunnen te veel promoties afleidend werken - 44% van de kopers vertelde ons dat ze het moeilijk vinden de prijzen in de winkel te vergelijken.
Hoewel het essentieel is steeds kwaliteit te blijven leveren, zijn er veel manieren om dit te doen buiten de promoties om. Retailers leveren dan bijvoorbeeld diensten die consumenten helpen hun maaltijden te plannen of ze laten hun loyaliteit zien door verschillende inspanningen. De Australische retailer Coles deed dit door zijn consumenten een regelmatige korting van 10% te geven op vijf producten naar eigen keuze, als ze meer dan AU$50 besteedden.
Promoties zullen altijd een belangrijk deel van het supermarktlandschap blijven, maar er moet een balans zijn."
Source: kamcity.com