Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VK: consumenten overweldigd door promoties

Als het aantal promoties van voedings- en kruidenierswaren blijft stijgen, zullen consumenten steeds verwarder raken. Dit blijkt uit het laatste onderzoek dat werd gepubliceerd door IGD op zijn jaarlijkse conventie. Bij de onthulling van het onderzoek sprak Joanne Denney-Finch, chief executive van IGD:

"Iedereen houdt van koopjes, maar als we te maken krijgen met een sneeuwstorm van promoties, dan bestaat het risico op een overload aan informatie, wat het voor het winkelend publiek moeilijker maakt.

De overgrote meerderheid van kopers reageert op de financiƫle crisis door te proberen gedisciplineerder te blijven, bijvoorbeeld door vooruit te plannen of vaak weinig te kopen. In deze omstandigheden kunnen te veel promoties afleidend werken - 44% van de kopers vertelde ons dat ze het moeilijk vinden de prijzen in de winkel te vergelijken.

Hoewel het essentieel is steeds kwaliteit te blijven leveren, zijn er veel manieren om dit te doen buiten de promoties om. Retailers leveren dan bijvoorbeeld diensten die consumenten helpen hun maaltijden te plannen of ze laten hun loyaliteit zien door verschillende inspanningen. De Australische retailer Coles deed dit door zijn consumenten een regelmatige korting van 10% te geven op vijf producten naar eigen keuze, als ze meer dan AU$50 besteedden.

Promoties zullen altijd een belangrijk deel van het supermarktlandschap blijven, maar er moet een balans zijn."

Source: kamcity.com
Publicatiedatum: