Grote retailers zien kansen in Kenia
Volgens de rapporten voor het tweede kwartaal van 2012 van consultancybedrijf Knight Frank, willen de internationale ketens hun voordeel doen met het stijgende consumentisme in Kenia. Daarnaast stelt dit hen in staat om via Kenia andere Afrikaanse landen te bereiken.
'Consumenten in de stedelijke gebieden hebben een steeds hoger besteedbaar inkomen en ontwikkelen meer en meer hun eigen smaak. Ze schaffen duurdere producten van een betere kwaliteit aan en accepteren steeds meer internationale merken,' zo valt in het rapport te lezen.
Volgens Knight Frank zijn de vooruitzichten voor de retailsector positief. De beperkte schaal en de positieve macro-economische omstandigheden (er wordt een gemiddeld BBP van 5,1% verwacht voor 2014) maken de markt erg aantrekkelijk voor retailers.
In 2014 moet de bouw van 7 winkelcentra in Nairobi en Mombasa worden afgerond.
De huidige Keniaanse retailsector wordt gedomineerd door zes grote supermarktketens: Nakumatt, Tuskys, Uchumi, Naivas, Ukwala en Chandarana.
Bron: www.nation.co.ke