Thijs Jasperse opende de bijeenkomst en concludeerde aan de hand van de huidige marktsituatie dat paprika geen consumentenproblemen heeft. Paprika staat in zowel Nederland, Duitsland, als in het Verenigd Koninkrijk in de top 10 van huishoudelijke aankopen. Daarnaast neemt de consumptie per huishouden in Nederland en Duitsland toe en blijft in het Verenigd Koninkrijk ongeveer gelijk. Het resultaat voor paprikatelers lijkt echter te worden bepaald door een aantal ‘weeffouten’. Het gaat bijvoorbeeld om de organisatie van de afzet en het gebrek aan aandacht voor productontwikkeling.
Jan-Willem Grievink: kansen voor duurdere en goedkopere paprikavarieteiten in het schap
P8 kick-off marketing paprika 2012
Thijs Jasperse opende de bijeenkomst en concludeerde aan de hand van de huidige marktsituatie dat paprika geen consumentenproblemen heeft. Paprika staat in zowel Nederland, Duitsland, als in het Verenigd Koninkrijk in de top 10 van huishoudelijke aankopen. Daarnaast neemt de consumptie per huishouden in Nederland en Duitsland toe en blijft in het Verenigd Koninkrijk ongeveer gelijk. Het resultaat voor paprikatelers lijkt echter te worden bepaald door een aantal ‘weeffouten’. Het gaat bijvoorbeeld om de organisatie van de afzet en het gebrek aan aandacht voor productontwikkeling.
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector: