Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VS: kleine appelen voor kinderen

Slechts enkele maanden na de lancering van Lil Snappers, een premium productlijn met appels en peren in speciaal kinderformaat, breidt Stemilt Growers de lijn uit met nieuwe rassen, biologische producten en een duurzame display. 
 
Stemilt voegde recent twee soorten appels toe - Braeburn en Fuji - aan de lijn van conventioneel geteelde Lil Snappers en introduceerde Lil Snappers ook aan het biologische merk Artisan Organic. De lijn heeft nu zes conventionele appelsoorten, een conventionele peerras en vijf biologische appelrassen: Gala, Fuji, Granny Smith, Pinata en Pink Lady. De Pinata wordt exclusief door Stemilt geteeld en heeft zijn seizoen elk jaar van januari tot april. De kruising van England's Cox's Orange Pippin, Russia's Duchess van Oldenburg en de Amerikaanse klassieker Golden Delicious, geven de appel een uniek zoete, tropische smaak - de smaak van een gebakje - waar kinderen van houden, waarmee de appel perfect is als Lil Snapper.


 Naast het uitbreiden van de lijn, zal Stemilt binnenkort beginnen met het transporteren van de producten in een nieuwe displaydoos. De doos is een kortere versie van een standaard displaydoos (DRC) en is perfect voor het bouwen van displays in winkels. De voorbedrukte doos met opvallend design zorgen ervoor dat het product in het oog springt. 


 
"Daarbij is de nieuwe doos erg duurzaam, dus kan hij effectief gebruikt worden voor het transport," aldus Roger Pepperl, marketingdirecteur van Stemilt.
Stemilt lanceerde de productlijn bij de PMA Fresh Summit eerder dit jaar. Lil Snappers zijn praktische zakken van anderhalve kilo gevuld met eersteklas kwaliteit appels of peren. De zak is ontworpen om rechtop te blijven staan in de koelkast, voor handig gebruik en heeft kleine ventilatiegaten waardoor het fruit langer zo lang mogelijk vers blijft. 



"Ten slotte heeft Stemilt pop-up displays beschikbaar voor retailers. Een QR code op de bak maakt het voor klanten mogelijk de mobiele website met hun smartphones te bekijken. "De mobiele website verschaft informatie over Lil Snappers, voedingswaardes en kindvriendelijke appelrecepten. Via de site zijn tevens links te downloaden en te printen naar werkbladen voor kinderen," voegt Pepperl toe. "De QR code is een geweldige manier om een nieuw product zoals Lil Snappers te introduceren aan consumenten." 
 

Contact:
Brianna Shales
Stemilt Growers
p. 509-662-9667 x1221
f. (509) 663-2914
Email:Brianna.shales@stemilt.com
www.stemilt.com
Publicatiedatum: