Wat staat er voor 2012 onder meer op het programma?
• In 2012 legt VLAM nog meer de nadruk op export met vooral aandacht voor de actieve prospectie van nieuwe markten. Op basis van marktonderzoek en een behoeftepeiling bij Vlaamse bedrijven zullen de prospectiemarkten gedefinieerd worden en zal via prospectie ter plaatse het reële marktpotentieel ingeschat worden.• Inspanningen inzake duurzaamheid worden fel benadrukt in de communicatie. Zo was er in 2011 reeds de ‘Vlees van hier’-campagne, in 2012 staat o.a. ook in de groentesector een initiatief op stapel.
• Lekker van bij ons blijft instaan voor culinaire smaakmakers met producten van bij ons. De samenwerking met Dagelijkse Kost en Het Nieuwsblad wordt verder gezet, de website en Facebook zorgen voor een stevige mediamix. In navolging van www.lekkervanbijons.be pakt de sierteeltsector in 2012 uit met de platformwebsite www.groenvanbijons.be.
• In 2012 wordt ook de vernieuwing van de advies- en beslissingsorganen van VLAM voorzien. Deze operatie – die om de vijf jaar wordt doorgevoerd – werd in het najaar van 2011 in gang gezet met de vernieuwing van het lidmaatschap van de ledenorganisaties, gevolgd door de vernieuwing van de samenstelling van de sectorgroepen en nadien van de Raad van Bestuur. In het najaar van 2012 zullen de vernieuwde beleidsorganen ook de missie, visie en algemene strategie actualiseren voor de komende beleidsperiode.
Samen met de groentesector kijkt VLAM uit naar afzetmogelijkheden op nieuwe markten. "Hierbij gaan we ons vooral focussen op Scandinavië, VK, N-Italië en Z-Spanje."
Klik hier voor de activiteiten van VLAM in de groentesector