De reclame code commissie in het Verenigd Koninkrijk heeft Tesco gewaarschuwd vanwege misleidende reclame. Tesco gaf aan dat de sla die werd verkocht binnen 24 uur na de oogst in de winkel zou liggen. Sainsbury heeft daarom een klacht ingediend bij de reclamecodecommissie. Onderaan de advertentie stond in kleine letters dat dit echter niet altijd het geval is vanwege onvoorziene omstandigheden.
Tesco heeft inmiddels toegegeven dat niet alle sla binnen 24 uur in de winkels kan liggen. De marktleider heeft een waarschuwing gekregen en mag de campagne in de huidige vorm niet voortzetten.
Bron: Internationalsupermarketnews.com


Abonneren
Vacatures
"Tweetende AGF'ers"
Top 5 - gisteren
- Oscar en Victor van Turenhout van start met OV Fruit
- Twee nieuwe netmachines voor citrus en twee topseallijnen voor druiven
- Rechter wijst klacht over kosten kwaliteitscontrole af
- Rusland bant Moldavisch fruit
- "Prijs watermeloenen torenhoog, maar door lage Spaanse aanplant zijn ze nauwelijks beschikbaar"