De levensmiddelenindustrie verwacht dat de overname van C1000 door Jumbo leidt tot extra druk op de marge van fabrikanten. 71 Procent van de stemmers op de EVMI-poll is die mening toegedaan. 38 Procent van de stemmers verwacht dat de nieuwe combinatie producenten de duimschroeven zal aandraaien, terwijl 33 procent meent dat er een prijzenoorlog zal ontstaan tussen Jumbo en Albert Heijn, wat eveneens verhoging van de druk op de marge van fabrikanten betekent.
Aan de andere kant ziet 23 procent het probleem niet omdat Jumbo en C1000 al samenwerkten in inkooporganisatie Bijeen. De overige 7 procent van de stemmers meent dat fabrikanten niet moeten klagen omdat ze van retailers voor innovatieve producten een goede prijs krijgen.
Bron: EVMI



Abonneren
Vacatures
"Tweetende AGF'ers"
Top 5 - gisteren
- Supply manager verruilt vaste baan in het fruit voor ziekenhuisschip Global Mercy
- Uit de oude doos: Jonika
- Nieuwe paddenstoelenkwekerij krijgt langzaam vorm
- Bezoekersaantallen Floriade blijven sterk achter; dreigende financiële strop kost college de kop
- "Politieke druk overschaduwt wetenschappelijke basis nieuwe wetgeving koudebehandeling Zuid-Afrikaanse sinaasappelen"
Top 5 - afgelopen week
- "Inflatie raakt groenteconsumptie momenteel keihard"
- Greenyard zet versactiviteiten in Verenigd Koninkrijk te koop
- Geert Verweij keert terug naar Canada
- Vrouwen bloot, handel dood? We vroegen het de AGF-groothandels
- "Turkse kersen die nu wellicht deze kant op komen, kunnen voor onnodige prijsdruk zorgen"