Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Druk op marge fabrikant door overname C1000"

De levensmiddelenindustrie verwacht dat de overname van C1000 door Jumbo leidt tot extra druk op de marge van fabrikanten. 71 Procent van de stemmers op de EVMI-poll is die mening toegedaan. 38 Procent van de stemmers verwacht dat de nieuwe combinatie producenten de duimschroeven zal aandraaien, terwijl 33 procent meent dat er een prijzenoorlog zal ontstaan tussen Jumbo en Albert Heijn, wat eveneens verhoging van de druk op de marge van fabrikanten betekent.

Aan de andere kant ziet 23 procent het probleem niet omdat Jumbo en C1000 al samenwerkten in inkooporganisatie Bijeen. De overige 7 procent van de stemmers meent dat fabrikanten niet moeten klagen omdat ze van retailers voor innovatieve producten een goede prijs krijgen.

Bron: EVMI
Publicatiedatum: