Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

NatureSeal kijkt terug op een succesvol jaar

Ondanks de economische crisis, kijkt AgriCoat NatureSeal tevreden terug op 2011. De aanhoudende stijgende trend in de verkoop van gemaksproducten zorgde er voor dat de relatief nieuwe voorgesneden groente en fruit lijn zich goed staande wist te houden.
 
De laatste cijfers tonen aan dat de consumptie in Europa zelfs in wat sobere tijden weinig tot niet afwijkt van deze stijgende trend. In het Verenigde Koninkrijk zullen deze 'gemaksproducten' in 2016 naar verwachting 23% van het totale aanbod in supermarkten gaan uitmaken, zo stelt het IGD.


De General Manager van AgriCoat, Simon Matthews, vertelt: 'Het bedrijf is succesvol en groeit gestaag in ons eigen land, het Verenigd Koninkrijk. Maar dankzij de ontwikkeling van nieuwe producten en applicaties voor NatureSeal zien we dat onze afzetmarkt in Centraal en Zuid-Europa ook uitbreidt. Daarnaast geloven we, met het oog op de toekomst, dat er ook zakenmogelijkheden zijn voor voorgesneden AGF in relatief nieuwe markten zoals Oost-Europa. Overzees helpen we onze klanten ook met productontwikkeling. Een aantal voedselverwerkers die in eerste instantie besloten te wachten met het produceren van voorgesneden AGF, is nu actief bezig om dit alsnog voor elkaar te krijgen.'
 
'NatureSeal is er op gericht om onze klanten te helpen om de houdbaarheid van hun producten te veranderen, variƫrend van uien en groene knoflook, tot wortels en witlof.


Daarnaast is er de afgelopen 12 maanden ook een duidelijke stijgende lijn te zien in het toepassen van NatureSeal First Step, om AGF te wassen. Ross Nicholson, de Britse product manager van NatureSeal FS vertelt: 'NatureSeal FS wordt steeds meer door onze klanten gebruikt om hun producten op een milieuvriendelijke en effectieve manier te wassen als alternatief voor chloor. Naast dat het de producten schoonmaakt, menen verschillende telers dat het er voor zorgt dat de producten verser en knapperiger blijven.'
Publicatiedatum: