Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Consumenten lopen niet warm voor centraal afhaalpunt boodschappen

Slechts 21% van de consumenten geeft aan vaker online boodschappen te gaan doen wanneer de boodschappen op een makkelijk te bereiken, centraal punt ingepakt, opgehaald kunnen worden. Dit blijkt uit de resultaten van de Foodmonitor van Intomart GfK en Food for Food. 41% van de consumenten geeft aan hierdoor niet vaker online te gaan winkelen.

De resultaten laten zien dat consumenten er niet direct warm voor lopen. Slecht 21% geeft aan er wel iets voor te voelen. 23% weet het echter nog niet, hetgeen perspectieven biedt. Daarnaast laten de resultaten ook andere verschillen zien. De animo onder de groep 18-34 jarigen is hoger (25,5%) en ook hoger opgeleiden zien er meer in zitten dan laag opgeleiden (27,2% vs 14,7%).

Een groot aantal discussies over dit onderwerp gaat over de kosten van de laatste meter. Niet onbelangrijk, maar uiteindelijk gaat het om wat de consument echt wil. Verschillen in kosten kunnen gebruikt worden om de consument te stimuleren.

Uiteraard zal de uiteindelijke animo van de consument bepaald worden door de concrete invulling. Hoe makkelijk is het centrale punt te bereiken, is er een korting aan verbonden ten opzichte van thuis bezorgen, hoe is de kwaliteit van de versproducten etc. Met de tegenstellingen die continu naar voren gebracht worden, is er echter maar één manier om er werkelijk achter te komen: niet nóg meer onderzoek, maar gewoon doen. En dan leren en bijsturen. In dat opzicht is het feit dat Ahold en V&D hiermee gaan experimenteren alleen maar positief te noemen.

Bron: Foodforfood.info
Publicatiedatum: