Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
John Broekman, Top Consultants:

"Volsmaakt Knijpfruit als nicheproduct in de markt zetten"

Tholen - "Het project Volsmaakt Knijpfruit is een voorbeeld van hoe vijf Nederlandse telers samen met het onderzoeks- en ontwikkelingsbedrijf TOP, door innovatieve samenwerking tot productconcepten kunnen komen die aansluiten bij de trends in de samenleving en bij de consument." Dit vertelde John Broekman van Top Consultants tijdens de Kennisdag Fruitteelt 2011.



Het idee van knijpfruit ontstond in januari 2010. De vijf Nederlandse telers die het product samen met TOP hebben ontwikkeld zijn: Jan Robben (aardbeien), Theo Vernooy (kersen), Berry Brothers (bramen), Raspberry Max (frambozen) en B-Berry (blauwe bessen). "De telers hebben expertise en productkennis en geloven allemaal in het idee", gaf John aan. "Het maken van knijpfruit gebeurt door het proces van pascalisatie. Het fruit wordt onder hoge druk door een compacte machine verwerkt. Het ontwikkelde product betreft knijpfruit voor het koelversschap dat jaarrond beschikbaar is en waarbij de originele eigenschappen van het betreffende fruit grotendeels behouden blijven."



Momenteel staat men met het Knijpfruit op het punt van vermarkten. "Het staat nog niet volledig in de markt en we moeten sommige zaken nog aftasten. We zijn met het product al naar de Smaak van Nederland gegaan. Toen hebben we geen positieve reacties gekregen op de verpakking." Volgens John is de keuze voor een goede verpakking een moeilijke beslissing. "De verpakking moet nog worden geoptimaliseerd. Het is daarbij belangrijk dat het product zichtbaar blijft en je ziet wat je koopt."

"Momenteel hebben we gesprekken met grote potentiële afnemers. Vooral de bedrijfscatering reageert geïnteresseerd op Knijpfruit. We willen Volsmaakt Knijpfruit als nicheproduct in de markt zetten, maar eerst moeten we zorgen dat de productie op peil is. Men blijft vragen: wanneer komt het product nu op de markt?"

Voor meer informatie:
John Broekman
Top B.V.
www.volsmaakt.com
www.top-bv.com