"Volsmaakt Knijpfruit als nicheproduct in de markt zetten"
Het idee van knijpfruit ontstond in januari 2010. De vijf Nederlandse telers die het product samen met TOP hebben ontwikkeld zijn: Jan Robben (aardbeien), Theo Vernooy (kersen), Berry Brothers (bramen), Raspberry Max (frambozen) en B-Berry (blauwe bessen). "De telers hebben expertise en productkennis en geloven allemaal in het idee", gaf John aan. "Het maken van knijpfruit gebeurt door het proces van pascalisatie. Het fruit wordt onder hoge druk door een compacte machine verwerkt. Het ontwikkelde product betreft knijpfruit voor het koelversschap dat jaarrond beschikbaar is en waarbij de originele eigenschappen van het betreffende fruit grotendeels behouden blijven."
Momenteel staat men met het Knijpfruit op het punt van vermarkten. "Het staat nog niet volledig in de markt en we moeten sommige zaken nog aftasten. We zijn met het product al naar de Smaak van Nederland gegaan. Toen hebben we geen positieve reacties gekregen op de verpakking." Volgens John is de keuze voor een goede verpakking een moeilijke beslissing. "De verpakking moet nog worden geoptimaliseerd. Het is daarbij belangrijk dat het product zichtbaar blijft en je ziet wat je koopt."
"Momenteel hebben we gesprekken met grote potentiële afnemers. Vooral de bedrijfscatering reageert geïnteresseerd op Knijpfruit. We willen Volsmaakt Knijpfruit als nicheproduct in de markt zetten, maar eerst moeten we zorgen dat de productie op peil is. Men blijft vragen: wanneer komt het product nu op de markt?"
Voor meer informatie:
John Broekman
Top B.V.
www.volsmaakt.com
www.top-bv.com