"Het is een manier van verbondenheid met de consument"

QR’ codes worden actief gebruikt in VS

Nog niet zo lang geleden waren deze tweedimensionale barcodes onbekend, maar vandaag de dag plakken exporteurs de ‘quick-response’ oftewel QR-codes op alle soorten consumentenverpakkingen en drankkartons die in de winkelschappen staan.

Stemilt Growers
Als consumenten de QR-code scannen met hun smart phone, kunnen ze verbinding maken met de digitale productinhoud op het web. Roger Pepperl, marketing director van Stemilt Growers Inc., vertelt dat zijn bedrijf al bijna een jaar QR-codes gebruikt voor verschillende soorten verpakkingen, zo ook voor haar ‘Piñata’ en ‘SweeTango’ appels.

Reinier Fruit
Marketingdirecteur Suzanne Wolter vertelt dat Rainier Fruit Co de QR-code introduceerde op de PMA in 2010. De codes worden afgedrukt op het karton, tassen en “alles wat de consument zal gaan zien op de verkoopvloer”, aldus Wolter. Een code neemt de consument mee naar een speciale pagina op de bedrijfswebsite, waarop recepten en meer informatie te vinden zijn. Uiteindelijk wil Rainier ook informatie geven over de telers van het bedrijf. 

Hollandia Produce
Hollandia Produce LLC is in april begonnen met het gebruik van de codes op slaverpakking van Live Gourmet, aldus marketingdirecteur Vince Choat. De codes leiden de consumenten naar een digitale plaats die vertelt over het product en ze stellen gebruikers in staat een website te bezoeken voor aanvullende informatie. 

Monterey Mushrooms
“We hebben zeer goede reacties gehad”, vertelt Choate, “vooral onder jongeren”. Bij de recente lancering van duurzame champignonverpakking van Monterey Mushrooms Inc, werd de QR-code ook al gebruikt, aldus vice-president Joe Caldwell. Tot nu toe neemt de code de consument nog mee naar de website van het bedrijf, maar de onderneming is nog bezig met het opzetten van een aparte pagina.

Renaissance Food Group
Renaissance Food Group gaf een nieuwe draai aan de QR-code bij de lancering van de nieuwste producten uit zijn Chef Essentials productlijn. Voorzitter Jim Catchot vertelde in een persbericht dat de verpakking bestaat uit QR-technologie met recepten en een video die laat zien hoe het product voor te bereiden, te koken en te serveren. 

Nu profiteert slechts een klein deel van de bevolking van de QR-codes, maar het aantal zal naar Pepperls verwachting groeien. Ondertussen kunnen bedrijven niet de mist in gaan door ze te gebruiken, zegt Pepperl, omdat ze goedkoop zijn en eenvoudig te implementeren. “Waarom zou je het niet doen?” vraagt hij zich af. “Het is een manier van verbondenheid met de consument.”

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven