Lidl promoot beweging en gezond eten

Lidl heeft samen met het Voedingscentrum en de Hartstichting een campagne ontwikkeld om op basisscholen beweging en gezond eten te promoten. Dinsdag 22 november wordt de FitFoodFun-Factor-campagne in Den Haag afgetrapt in bijzijn van Minister Edith Schippers van Volksgezondheid. Dit meldt de Levensmiddelenkrant.

Lidl gaat vanaf januari tot en met juni 2012 met een heuse schoolbus door Nederland rijden. De keten biedt dan in samenwerking met het Voedingscentrum en de Hartstichting basisscholen een gratis traktatieworkshop aan, een beweegactiviteit en een bijbehorende les over voeding en bewegen. Het is de bedoeling dat meer kinderen zo op een speelse manier met gezond eten en bewegen in aanraking komen.

Dinsdagochtend om 9.30 uur krijgt de campagne een officiële start op Het Plein in Den Haag. Kinderen van de ‘La Rey Basisschool’ maken daar dan de eerste gezonde traktaties en bieden Minister Schippers dan een eerste traktatie aan. Dit is het moment waarop FitFoodFun-Factor van start gaat.

Bron: Levensmiddelenkrant

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven