Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Franse kiemzadenproducenten introduceren keurmerk

Sinds deze maand verschijnt op de verpakkingen van kiemzaden een logo van de AFPGG. Vier leden van deze Franse vereniging van producenten van kiemzaden, te weten Germ’line, Atelier Vert, Vitalfa en Wostin, hebben zich de afgelopen periode ingespannen de sanitaire controles op hun producten te verscherpen. Het logo op de verpakkingen getuigt van deze controles, uitgevoerd door een onafhankelijke instelling.

De producenten, die naar zeggen 70% van de markt vertegenwoordigen, gaan hiermee verder dan wat hun verplichtingen zijn wat betreft de systematische controles die erop gericht zijn alle venijnige vormen van de E coli bacterie uit te roeien. De crisis die deze bacterie afgelopen voorjaar veroorzaakte, had catastrofale gevolgen voor de producenten, die hun omzetcijfers zagen dalen van -50% tot -80%.

De consumptie van kiemzaden is sinds begin jaren 2000 toegenomen en kent vandaag de dag een winst van 40 miljoen euro in Frankrijk door de verkoop naar cliënten, aldus de AFPGG. Er zijn 7 industries, waarvan 5 80% van de markt vertegenwoordigen. Met ongeveer 200 werknemers produceert de sector in Frankrijk een omzetcijfer van ongeveer 15 miljoen euro

Publicatiedatum: