Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Hans Janssen: "Wij verkopen niets"

Uitbreiding bij LBP door extra's

Met de oplevering van de uitbreidingsnieuwbouw aan het begin van dit jaar heeft LBP ook een groeiend aantal diensten aan de traditionele dienstverlening toegevoegd. LBP stond altijd bekend om zijn lucht- en zeevrachtafhandeling, koelopslag, kwaliteit inspecties, distributie etc. maar het aantal diensten heeft sinds de opening van de Repacking afdeling op de eerste verdieping een enorme vlucht genomen.

Repacking betekend voor LBP tegenwoordig bijvoorbeeld herverpakken van sinaasappelen uit grootverpakking (bulk bins) in dozen, uitzoeken en herverpakken van problematisch fruit, labelen van punnets of dozen, netten van Avocado, herverpakken van bessen in alle soorten en maten en ga zo maar even door. "Wij hebben altijd goed naar de wensen van onze klanten overal op de wereld geluisterd", zegt Hans Janssen, algemeen Directeur van LBP Rotterdam BV in Maasdijk. "Maar wij konden niet altijd gehoor geven aan wat zij wilden. Niet omdat we dat niet konden, maar domweg omdat we niet over de juiste faciliteiten beschikten."



In januari 2011 heeft LBP Rotterdam BV de uitbreiding van de faciliteiten afgerond waarin, op de eerste etage, een sorting & repacking afdeling is ingericht, compleet met verschillende soorten machines. "Klanten vroegen ons voortdurend om additionele diensten om aan de speciale wensen van hun klanten tegemoet te kunnen komen", vervolgt Janssen. "Een wij vonden eigenlijk dat we als logistiek partner niet achter konden blijven. Onze klanten moesten gehoor geven aan de nieuwe wensen van hun opdrachtgevers en wij konden niet anders dan meedoen. Niet dat we geen keuze hadden, die hadden we zeker, maar dat had betekend dat we voor een andere soort klanten moeten gaan werken."

"Wij verkopen niets"

"Wij zijn onafhankelijk, wij behandelen de handel van onze klanten alsof het van onszelf is. Het gebeurt niet zelden dat de medewerkers van LBP het verzoek krijgen assistentie te verlenen bij verkoop. Dat gebeurt vooral in de wat moeilijkere tijden."
Janssen is echter stellig: "Op het moment dat wij de eerste doos fruit gaan verkopen, kunnen we morgen onze poorten sluiten. Wij willen dat niet en zullen dat ook nooit doen. De focus van LBP is om de klanten een optimale service te bieden, de best mogelijke afhandeling, opslag- en kwaliteitsdiensten."

Stock informatie systeem

Ook biedt LBP Rotterdam BV haar klanten toegang tot een zeer geavanceerd voorraadinformatiesysteem. Janssen legt uit : "Wij hebben zelf een voorraadinformatiesysteem gemaakt dat onze klanten via toegangscodes inzicht geeft in hun eigen voorraad." Het LBP systeem toont de klanten de aankomsten van de schepen, de voorraad van elke individuele klant evenals de voorraadbewegingen en de geschiedenis van de voorraden. "Het systeem is een zeer gemakkelijke tool voor onze klanten. Zij kunnen zo zien wat wij allemaal met hun producten doen. Op deze manier kunnen zij met een gerust hart zien dat wij bijvoorbeeld op een betrouwbare wijze met hun orders omgaan."

Daarnaast worden ook de facturatie, administratie en kwaliteitsinformatie via de website en het online systeem georganiseerd. Is er een vraag waaraan het systeem niet beantwoord, dan wordt onmiddellijk naar een oplossing gezocht en zo mogelijk direct geprogrammeerd.

Klanten zitten Overzee

LBP Rotterdam BV bestaat inmiddels bijna 20 jaar. Al vanaf de begindagen werkt de Logistiek dienstverlener voor veel klanten aan de andere kant van de Oceaan. Vooral klanten uit landen als Brazilië, Chili en Zuid Afrika zijn de grootste handelspartners. "Wij reizen het gehele jaar de wereld over om klanten en potentiële klanten te bezoeken en op zoek te gaan naar kansen", zegt de LBP directeur. "Dat is altijd een belangrijk deel van ons succes geweest. Klanten overzee hebben gewoon de hulp van een betrouwbare, onafhankelijke partner nodig."



Naast de grote groep overzeese klanten werkt de in Maasdijk gevestigde dienstverlener ook voor een groeiend aantal Europese klanten. "Onze Europese klanten komen door de regel niet uit Nederland maar meer uit andere Europese landen inclusief Rusland en Centraal Europa.” Deze Europese importeurs beschikken niet over de noodzakelijke faciliteiten in de havens van Rotterdam of Antwerpen waardoor de assistentie van een Partner voor lossing, inklaring, inspectie en soms ook opslag noodzakelijk is.

Dat is juist wat LBP doet. “Je ziet ook dat een groeiend aantal Zuid Europese bedrijven meer en meer in Noord- en Centraal Europa actief worden. Deze bedrijven verkopen hun handel steeds meer vanuit Noord Europese aankomsthavens om zo bijvoorbeeld hun kosten op transport uit Spanje te beperken. In zulke gevallen is LBP natuurlijk de aangewezen partner", zegt Hans.

Dat, samen met het groeiende aantal verzoeken voor ompak- en verpakkingsdiensten, maakt het dat de toekomst van de dienstverlener er veelbelovend uit ziet. "Maar de ontwikkelingen stoppen nooit. De ontwikkeling van ons IT systeem heeft een grote prioriteit en daarnaast stoppen de ontwikkelingen in de fruitwereld ook nooit. Wij moeten daarom voortdurend onze ogen en oren open houden en alert blijven", besluit Hans.

Voor meer informatie:
LBP Rotterdam
Honderdland 50
2676 LS Maasdijk
Tel.: (0174) 53 05 30
Fax: (0174) 51 41 51
www.lbprotterdam.nl
Publicatiedatum: