Moonen Packaging in groen gezelschap tijdens BRAINPACK

Moonen Packaging kan tevreden terugkijken op BRAINPACK2011, het evenement voor duurzaam ondernemen en verpakken. Op 8 november werden klanten, leveranciers en partners getrakteerd op een breed programma dat hen inspiratie bood op het gebied van groen ondernemen en verpakken. Onder anderen ondernemer Ruud Koornstra, Willem Lageweg van MVO Nederland, Creatieve Koppen, Social Addicts en de Club van 30 zorgden voor een interactief en gevarieerd programma. De catering van het evenement was in de groene handen van chef-kok Olivier van der Staal, die het groene gezelschap met duurzame culinaire hapjes verraste.

De juiste mindset

“Er werd veel kennis gedeeld, de hersens werden geprikkeld en er werden inspirerende verhalen verteld door de sprekers. Die combinatie zorgde tussen de bedrijven door voor leuke gesprekken en discussies”, vertelt algemeen directeur Gé Moonen. “Over de sourcing van hernieuwbare materialen, hoe je anders en creatiever kunt denken, wat social media in die processen kan bijdragen en over het belang van een goede business case. Natuurlijk valt en staat zo’n dag met de mindset van je gasten. Maar het mooie was dat de bezoekers van BRAINPACK2011 echt interesse hebben in het onderwerp en bereid zijn om hun ervaringen met anderen te delen. In feite krijg je dus precies de gasten waar het evenement om vraagt.”

MVO in de breedte

Als verpakkingsspecialist met een groen hart deelt Moonen Packaging zelf ook haar ervaringen. “Duurzaam ondernemen doe je over de volle breedte: People, Planet en Profit”, vindt Gé Moonen. “Natuurlijk streven we intern op alle vlakken duurzaamheid zo veel mogelijk na. Alles wat intern mogelijk is, wordt gerealiseerd. Dat kun je ook lezen in het dynamische MVO-verslag op onze website. Maar we richten ons vooral op het ondersteunen van onze klanten in het bereiken van hun MVO-doelstellingen door verpakkingsmaterialen en disposables aan te bieden in een hernieuwbare variant. Dit doen we middels onze duurzame Moonen Natural lijn. Door het stimuleren voor groen ondernemerschap van klanten, leveranciers en partners in de gehele keten proberen we een bijdrage te leveren aan de planeet. Ik denk dat we ze met dit evenement dichter bij hun doel hebben gebracht. Aan de reacties te horen was het uitstekend geslaagd, dus alle reden om BRAINPACK2011 een vervolg te geven!”


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven