Het Nieuwe Winkelen betekent volgens het HBD dat de consument overal gebruik maakt van mobiele informatie, continu verbonden is met sociale netwerken en dat ook altijd de locatie van de consument bekend is. Deze drie gegevens maken dat het Nieuwe winkelen volop kansen biedt voor de gevestigde detailhandel. Immers zij kunnen de communicatie met en de service aan de klant aanmerkelijk verbeteren door van de digitale aanwezigheid gebruik te maken.



Abonneren
Vacatures
"Tweetende AGF'ers"
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
- Van Oers United opereert voortaan onder een nieuw label: Primeale United
- Frank van Kleef treedt terug uit directie Royal Pride Group
- Fotoreportage Finse supermarkten
- "Belgische veilingen onverminderd populair bij Hollandse kopers"
- Supply manager verruilt vaste baan in het fruit voor ziekenhuisschip Global Mercy
Top 5 - afgelopen maand
Weer
Inzet nieuwe technologie geeft impuls aan winkelgebieden
Het winkel- en koopgedrag van consumenten verandert de komende jaren ingrijpend volgens het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD). Het gebruik van nieuwe technologie, met name mobiel internet, leidt er toe dat consumenten winkels en winkelgebieden veel gerichter gaan bezoeken. Immers niet alleen vooraf thuis, maar ook onderweg op de smartphone heeft de consument alle informatie bij de hand. En bij twijfel kan, via sociale media, nog even met vrienden worden overlegd. Winkelgebieden kunnen hierop inspelen en het contact met de klant en de service aanmerkelijk verbeteren. Zo krijgen winkelgebieden weer een nieuwe impuls. Het HBD presenteerde dit toekomstbeeld (op basis van onderzoek van Q&A Research) bij de opening van het Landelijk informatiecentrum Het Nieuwe Winkelen in Veenendaal.
Het Nieuwe Winkelen betekent volgens het HBD dat de consument overal gebruik maakt van mobiele informatie, continu verbonden is met sociale netwerken en dat ook altijd de locatie van de consument bekend is. Deze drie gegevens maken dat het Nieuwe winkelen volop kansen biedt voor de gevestigde detailhandel. Immers zij kunnen de communicatie met en de service aan de klant aanmerkelijk verbeteren door van de digitale aanwezigheid gebruik te maken.
Het Nieuwe Winkelen betekent volgens het HBD dat de consument overal gebruik maakt van mobiele informatie, continu verbonden is met sociale netwerken en dat ook altijd de locatie van de consument bekend is. Deze drie gegevens maken dat het Nieuwe winkelen volop kansen biedt voor de gevestigde detailhandel. Immers zij kunnen de communicatie met en de service aan de klant aanmerkelijk verbeteren door van de digitale aanwezigheid gebruik te maken.
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector: