Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Fruit Attraction 2011 trekt 47% extra bezoekers
MADRID, Spanje – De fruitbeurs ‘Fruit Attraction’, die dit jaar voor de derde keer plaats vond, trok 561 exposanten (van 1.127 bedrijven) en 18.472 bezoekers. Een toename van respectievelijk 24% en 47,3% ten opzichte van vorig jaar. In totaal waren er 26.462 professionals aanwezig. De beursvloer was al vergroot naar 14.615 m2, een toename van 26,8% ten opzichte van 2010.
Dankzij het succes van dit jaar kunnen de organiserende organisaties, FEPEX en IFEMA, beginnen met het organiseren van de vierde editie van de beurs, die gepland staat voor 24-26 oktober 2012. De objectieven voor 2012 worden het stimuleren van Spaanse producenten uit allerlei bedrijfstakken om zich internationaal te oriënteren, voornamelijk op de markt in Latijns Amerika. Voor de Latijns-Amerikanen betekent de toename van Spaanse producenten een toename in de diversiteit van aangeboden producenten en een afname in seizoensgebondenheid. Volgens de UFI (Union of International Trade Fairs) was 19% van de beursbezoekers buitenlands en was er een sterke aanwezigheid van Europese ondernemer, met name uit Frankrijk, Italië en Portugal. In totaal waren er 3.371 buitenlandse bezoekers uit 92 landen. Een toename van 81% qua aantal internationale bezoekers.
Producenten (79%) waren het sterkst vertegenwoordigd op de Fruit Attraction beurs, daarna industrie (18%) en specialisten (3%). Uit een enquête onder de aanwezigen bleek de gemiddelde bezoeker een vrij hoge positie in te nemen in hun bedrijf, voornamelijk importeurs, inkoopmanagers van grotere supermarktketenen en andere commerciële posities.
Van de internationale bezoekers was 25% uitgenodigd door de beurs zelf. Ze waren geselecteerd op basis van hun commerciële interesses. De Kamer van Koophandel in Madrid ontwikkelde samen met Fruit Attraction het ‘International Buyers Programme’ om zo handel tussen de participerende bedrijven, met name Spaanse exporteurs, te stimuleren.
De opkomst voor de professionele conferenties was ook erg hoog. Hieronder vielen een conferentie over steenfruit. Fruit Attraction organiseerde ook een initiatief, in samenwerking met een van Madrids meest prestigieuze hotels, om de Spaanse AGF sector internationaal te stimuleren, met name door de wijzen op de kwaliteit van de producten. Voor dit doel werd ‘Vegetable Week’ bedacht, een negen dagen durend initiatief waarbij in 20 hotels een menu samengesteld werd, gebruikmakend van fruit uit Spanje zelf. In de verschillende hotels kan vervolgens van de menu’s genoten worden en daarmee zou de kwaliteit van de producten gelijk duidelijk moeten worden.