Telers en retailers doen er goed aan een duurzame relatie met elkaar op te bouwen. Tijdens een rechtstreeks debat in het House of Technology & Innovation komen deelnemers Lucia Herbert (spruitjesteler) en Sjaak de Korte (retailadviseur) tot de conclusie dat telers en retailers elkaar moeten opzoeken "want daar ligt veel potentieel."
Een duurzame relatie zorgt er voor dat de kennisuitwisseling tussen beide partijen toeneemt. Hierdoor kunnen zowel teler als retailer beter werk leveren. "Wij als retailer beschikken elke dag over verse verkoopgegevens. Door deze door te spelen aan de teler kun je met versere producten werken." Daarnaast zorgt een duurzame relatie er voor dat de retailer kan beschikken over producten met een constante kwaliteit wat natuurlijk ook de consument ten goede komt.
Voor spruitjesteler Lucia Herbert is een duurzame relatie vooral belangrijk om continuïteit te garanderen: "Op die manier kan er geïnvesteerd worden in het bedrijf." Daarnaast stelt ze dat er meer moet worden gekeken naar de kwaliteit van producten in plaats van de prijs. Ook dit zal het geval zijn wanneer de relatie tussen teler en retailer duurzaam is.



Abonneren
Vacatures
"Tweetende AGF'ers"
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
- Van Oers United opereert voortaan onder een nieuw label: Primeale United
- Frank van Kleef treedt terug uit directie Royal Pride Group
- Fotoreportage Finse supermarkten
- "Belgische veilingen onverminderd populair bij Hollandse kopers"
- Supply manager verruilt vaste baan in het fruit voor ziekenhuisschip Global Mercy