Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Dik Vogelaar denkt mee en adviseert binnen de verssector

Tholen - Een tijdje geleden las Dik Vogelaar van LookAtFresh in een berichtje op AGF.nl dat kiwibesteler Domus de Jonge op zoek was naar een duidelijke afzetstrategie voor zijn kiwibessen. Door de teler in contact te brengen met de werkgroep Business Partners in Fresh (BPF) heeft hij ervoor gezorgd dat de volledige kiwibes-oogst werd ingekocht en verkocht door deze 13 groentemannen van de werkgroep BPF. De promotie werd opgezet door LookAtFresh.

"Dit is één van de mooie werkzaamheden die ik uitvoer als adviseur en beide partijen waren super tevreden", vertelt Dik enthousiast. "Als telers iets speciaals telen en daar geen afzetmogelijkheden voor zien, kan ik hen daarbij adviseren en het hele project uitvoeren. Ik breng hem in contact met andere partijen en zorg voor de juiste aansluiting met detaillisten, groothandels of fabrikanten." Naast het bij elkaar brengen van verschillende partijen in de keten werkt de adviseur nauw samen met de BPF werkgroep. "Andere bezigheden zijn het invullen van de activiteiten van het agf-concept EETidee, het bezoeken en beoordelen van winkels van De Echte Groenteman en het contact leggen met telers." Bij de telers zit Dik o.a. aan tafel bij Sweetpoint Puntpaprika en de Tommies snacktomaatjes. Ook de groothandel is geïnteresseerd in de adviezen van LookAtfresh.

Ook bij De Dutch Specials telers wordt gebruik gemaakt van de activiteiten van LookAtFresh en dan met name de kennis over de agf-speciaalzaak en de consument.
Producten met een toegevoegde waarde is waar de speciaalzaak zich mee kan onderscheiden. Telers met specials weten meestal niet de weg te vinden tot bij de winkels omdat de reguliere handel veelal kiest voor het gangbare en altijd de prijs op nummer één staat.

Een ander voorbeeld waar Dik aan meewerkt is de pompoen/paddenstoelenshow die donderdag 3 november gehouden is in de winkel van Landwaart Culinair in Maartensdijk. "De teelster presenteerde toen haar nieuwe Japanse pompoen en deze heeft ook een naam gekregen. De naam en de opzet is verzorgd door LookAtfresh en de BPF groep heeft deze hele pompoenoogst gekocht en zal dit dan ook in de markt gaan zetten."

"LookAtFresh is geen concept, geen formule maar een soort adviesbureau. Ik word ingehuurd door bedrijven om mee te denken en mee te doen. Ik ben een onafhankelijke adviseur voor de hele versmarkt. De BPF groep is een belangrijke peiler binnen de agf branche, een groep die best mag groeien maar waar kritisch gekeken wordt naar de aanvulling van nieuwe deelnemers. De doelstelling is om met deze groep de branche naar een hoger plan te krijgen en een werkgroep hieronder is niet ondenkbaar."

Voor meer informatie:
Dik Vogelaar
Look at Fresh
www.lookatfresh.nl