Moeizame export naar Europa

Nieuwe markten voor Argentijnse citroenexporteurs

Verschillende factoren, zoals de economische crisis heeft het dit jaar voor veel agf-exporteurs moeilijk gemaakt om te exporteren naar Europa. Latin Lemon, een citroenenexporteur uit Argentinië heeft de moeilijkheden in Europa gezien als een kans om zich te concentreren op andere markten. Dit vertelt een woordvoerder van het bedrijf.



"In Europa zie ik een daling van de vraag en een voorkeur naar lokaal fruit. Ook gaan Europese consumenten eerder voor een lagere prijs, terwijl wij vooral vooral kwaliteit bieden tegen een hogere prijs." Nieuwe markten, die het bedrijf benadert, zijn Hong Kong en Dubai.



"We focussen ons op kwaliteit omdat dit bij ons bedrijf en merk All Lemon past. Klanten weten wat voor fruit ze krijgen bij aankoop. Dit herkennen ze ook meteen aan het logo. Het All Lemon kwaliteitslabel wordt geëxporteerd door een groep van 12 exporteurs. Deze bedrijven zijn goed voor 80% van de Argentijnse citroenenexport. "We zijn gefocust op een strenge kwaliteitscontrole en verbeteren en versterken dit ook elk jaar."

All Lemon heeft dit jaar succesvol deelgenomen aan de Asia Fruit Logistica, World Food Moscow en Fruit Attraction.

Voor meer informatie: www.all-lemon.com.ar


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.