Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Frankrijk: promotiecampagnes voor toename consumptie agf
Interfel heeft afgelopen week aangekondigd zowel de productie als de know-how van de groente- en fruitsector te willen opwaarderen. De groente- en fruitconsumptie kent een grote daling door de voedselcrisis afgelopen voorjaar, welke veroorzaakt werd door de E. Coli bacterie. Diverse actiecampagnes moeten de consumptie van groente en fruit in Frankrijk weer laten toenemen.
In januari zal de eerste campagne worden gelanceerd die drie jaar zal duren. Deze campagne wordt ondersteund door de Europese Unie met een budget van circa 4 miljoen euro. Ook zijn er voornemens om een actie te houden gericht op kinderen en één die de opleiding door jonge landbouwers wil bevorderen.
Het doel van Interfel is om een nieuwe plaats toe te wijzen aan groente en fruit in de Franse maatschappij. De agfsector biedt in Frankrijk 653.000 banen, waarvan 455.000 voor seizoenarbeiders. Verder zijn er volgens cijfers van Interfel circa 117.000 bedrijven actief in de sector, waarvan er 38.200 landbouwbedrijven zijn. De productie bedraagt 10,3 miljoen ton fruit en groente per jaar en kent een omzetcijfer van 13,36 miljard.