Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Maandag start week van de Kropsla

Met een nieuw ‘ik Sla door’ recept en traditioneel bereide kropsla wordt in de week van 31 oktober tot en met 6 november promotie gemaakt voor Kropsla.
Speciaal hiervoor is een samenwerking gesloten tussen versleverancier Freshweb.nl, chef-kok Hein Onderwaater en GroentenFruit Bureau.

Het aanbod van kropsla is de laatste jaren flink toegenomen. Naast de bekende botersla zijn er veel nieuw soorten, als Salanova, Lollo Bionda, Lollo Rossa, groene –en rode eikenbladsla. Die zijn tegenwoordig het hele jaar door te krijgen. De producten bevatten van nature veel vezels en weinig calorieën; ideaal om af te vallen en om je weerstand te verhogen. Kropsla bevat namelijk veel ijzer, vitamine A en C.

Freshweb.nl is als leverancier voor versproducten voor de horeca een belangrijke partij voor de toelevering van verse kropsla aan culinaire restaurants. Hein Onderwaater, de jonge chef van hotel-restaurant De Gouden Leeuw van Van der Valk in Voorschoten, heeft op creatieve en culinaire wijze een tweetal recepten ontwikkeld.

Kropsla op de kaart

Op 20 oktober heeft Hein Onderwaater het nieuwe recept officieel bekend gemaakt, waarna ze gedurende een heel seizoen op de kaart staan in restaurant De Gouden Leeuw in Voorschoten.

Voor de recepten en informatie over de week van de kropsla kijk je op www.2x2.nl/kropsla. of via de qr-code

GroentenFruit Bureau is het voorlichtings- en expertisecentrum voor en namens de Nederlandse groente- en fruitsector. Met gerichte campagnes in binnen- en buitenland wordt het imago van groenten en fruit versterkt en de consumptie ervan bevorderd. GroentenFruit Bureau wil een concrete bijdrage leveren aan de volksgezondheid door het stimuleren van de consumptie van de dagelijkse norm '2 ons groenten en 2 keer fruit'.

Publicatiedatum: