Consumentenbloggers over voedsel zijn een van de belangrijkste bronnen voor recepten en voedingsinformatie geworden. Op 15 oktober werd op de Produce Marketing Association's Fresh Summit 2011 expo gekeken hoe marketeers samen kunnen werken met voedselbloggers. Jin Ju Wilder, eigenaar van Status Gro, een adviesbureau uit Zuid-Pasadena (Californië), leidde een discussie van vier bloggers die schrijven over koken, eten en reizen.
Wilder zei dat voedselbloggers een toename in de verkoop van groenten en fruit kunnen realiseren. Marketingspecialisten realiseren zich al jaren de invloed die bloggers hebben. Bloggers zijn verbonden met consumenten en hebben nu de aandacht. Katie Peterson, die de public relations uitvoerde bij het promoten van Mexicaanse avocado’s en zoete aardappelen, zei; "Zoals we werken aan relaties met traditionele media, zo moeten we ook werken om relaties met bloggers."



Abonneren
Vacatures
"Tweetende AGF'ers"
Top 5 - gisteren
- Supply manager verruilt vaste baan in het fruit voor ziekenhuisschip Global Mercy
- Uit de oude doos: Jonika
- Nieuwe paddenstoelenkwekerij krijgt langzaam vorm
- Bezoekersaantallen Floriade blijven sterk achter; dreigende financiële strop kost college de kop
- "Politieke druk overschaduwt wetenschappelijke basis nieuwe wetgeving koudebehandeling Zuid-Afrikaanse sinaasappelen"
Top 5 - afgelopen week
- "Inflatie raakt groenteconsumptie momenteel keihard"
- Greenyard zet versactiviteiten in Verenigd Koninkrijk te koop
- Geert Verweij keert terug naar Canada
- Vrouwen bloot, handel dood? We vroegen het de AGF-groothandels
- "Turkse kersen die nu wellicht deze kant op komen, kunnen voor onnodige prijsdruk zorgen"