

"De bedoeling is om elk seizoen nieuwe producten in het assortiment te hebben. Opvallend is dat de meest 'vreemde' producten het beste lopen", geeft hij enthousiast aan. "We hebben het concept onderverdeeld in vijf thema's en bij elk thema worden de producten getoond die daarbij passen." Intratuin heeft vooral speciale agf in het assortiment zoals Coeur de Boeuf tomaten en Roseval aardappelen. We laten de consumenten met deze, vaak minder bekende producten kennismaken door het organiseren van kookdemonstraties."
Intratuin-gedachte vasthouden
Henk geeft aan dat ze de Intratuin-gedachte vast blijven houden. "We willen absoluut geen groentenwinkeltje gaan spelen en we proberen een exclusief assortiment van producten te voeren dat vrijwel niet in de supermarkt te vinden is." De organisator heeft contact met verschillende lokale telers. "We voeren speciale producten, agf met een verhaal. Daarnaast vinden we het belangrijk om de smaak en versheid, met hoofdletters, over te brengen aan de consument." 
Uit vorige projecten heeft Henk veel kennis opgedaan en is via deze weg ook in contact gekomen met telers. "Speciale producten van het seizoen zijn soms moeilijk te vinden, maar we blijven zoeken. Ook worden alle producten verpakt en voorzien van een QR-code. Met 'Lekker uit de Tuin' zijn de pilot Intratuinvestigingen ook actief op Socialmediakanalen. "Hiermee verstrekken we informatie en recepten aan de consumenten op een leesbare manier."

Intratuin staat nog in het begin van een nieuwe weg, maar Henk van Dongen heeft er het volste vertrouwen in en blaakt van enthousiasme. "Als we hierin gaan slagen, kunnen we langzaam maar zeker het concept uitbreiden bij meerdere locaties. We hebben heel veel plannen, maar eerst moeten we zeker weten of het werkt. Tot nu toe zijn de reacties erg positief."
Voor meer informatie:
'Lekker uit de Tuin'
Henk van Dongen
Tel: 015 - 256 91 58
www.lekkeruitdetuin.nl
[email protected]
www.freshretail.nl