Test Aankoop:

"Colruyt goedkoopste Belgische super"

Colruyt blijkt nog altijd de goedkoopste supermarkt, zowel voor merkproducten (Minute Maid, Pampers, Nutella enz.) als voor eersteprijsproducten, namelijk van zijn merk Everyday. Niettemin is de voorsprong van Colruyt kleiner dan in 2010. Deze keer wordt Colruyt immers op de voet gevolgd door twee buurtwinkels: Red Market (Delhaize-groep) voor merkproducten en Okay (Colruyt-groep) voor eersteprijsproducten. Op het vlak van huismerken (die Colruyt niet heeft) staat Leader Price (met enkel winkels in Wallonië) op nummer één. Het nummer twee is hier 10 % duurder: Albert Heijn, de Nederlandse supermarktketen die dit voorjaar zijn eerste Belgische vestiging opende in het Antwerpse. Carrefour Hyper volgt op drie en is 20 % duurder.

Behalve de prijsenquête voerde Test-Aankoop ook een enquête omtrent de tevredenheid van klanten over de supermarkt(en) waar ze gewoonlijk winkelen. In het algemeen blijken ze zeer tevreden, hoewel de verschillende ketens volgens de enquête hun sterke en zwakke punten hebben. Zo krijgt City Delhaize voor het aanbod aan bereide gerechten een veel hogere score dan het gemiddelde. Red Market scoort dan weer beter dan het gemiddelde voor de wachttijd aan de kassa, vriendelijkheid van het personeel, klantenservice, en hetzelfde geldt voor Carrefour Hyper en Makro als het op verse vis aankomt. Al bij al is de grote winnaar van de tevredenheidsenquête Bio-Pla¬net, de biologische supermarkt van de Colruyt-groep. Die telt vandaag slechts 7 winkels, alle in Vlaanderen.

Klik hier
voor het volledige onderzoek van Test Aankoop

Bron: Test-aankoop.be

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven