Consument kijkt weinig naar etiket op voeding

Als we ons zelf mogen geloven besteden we uitgebreid aandacht aan de etiketten op voedingsmiddelen. Uit onderzoek blijkt echter dat we veel minder nauwkeurig kijken, dan we zelf zeggen. Uit onderzoek aan de University of Minnesota blijkt de zelfgerapporteerde aandacht voor etiketten groter dan de objectief gemeten aandacht. Daarnaast bleek dat centrale etiketten langer en vaker bekeken worden dan minder centrale.

"De resultaten van dit onderzoek laten zien dat consumenten een eindige aandacht hebben voor de etiketten op voedingsmiddelen.", vertelt onderzoeker Dan Graham. "Hoewel de meeste consumenten wel degelijk een etiket bekijken, zijn er slechts enkele die aandacht hebben voor elk component op elk etiket."

Bron: Gezondheidsnet



Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven