Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Consument kijkt weinig naar etiket op voeding

Als we ons zelf mogen geloven besteden we uitgebreid aandacht aan de etiketten op voedingsmiddelen. Uit onderzoek blijkt echter dat we veel minder nauwkeurig kijken, dan we zelf zeggen. Uit onderzoek aan de University of Minnesota blijkt de zelfgerapporteerde aandacht voor etiketten groter dan de objectief gemeten aandacht. Daarnaast bleek dat centrale etiketten langer en vaker bekeken worden dan minder centrale.

"De resultaten van dit onderzoek laten zien dat consumenten een eindige aandacht hebben voor de etiketten op voedingsmiddelen.", vertelt onderzoeker Dan Graham. "Hoewel de meeste consumenten wel degelijk een etiket bekijken, zijn er slechts enkele die aandacht hebben voor elk component op elk etiket."

Bron: Gezondheidsnet


Publicatiedatum: