Als we ons zelf mogen geloven besteden we uitgebreid aandacht aan de etiketten op voedingsmiddelen. Uit onderzoek blijkt echter dat we veel minder nauwkeurig kijken, dan we zelf zeggen. Uit onderzoek aan de University of Minnesota blijkt de zelfgerapporteerde aandacht voor etiketten groter dan de objectief gemeten aandacht. Daarnaast bleek dat centrale etiketten langer en vaker bekeken worden dan minder centrale.
"De resultaten van dit onderzoek laten zien dat consumenten een eindige aandacht hebben voor de etiketten op voedingsmiddelen.", vertelt onderzoeker Dan Graham. "Hoewel de meeste consumenten wel degelijk een etiket bekijken, zijn er slechts enkele die aandacht hebben voor elk component op elk etiket."
Bron: Gezondheidsnet


Abonneren
Vacatures
"Tweetende AGF'ers"
Top 5 - gisteren
- "Deze en volgende week is het nog uitdelen op de meloenenmarkt, daarna kan het ook zomaar de andere kant uitgaan"
- Nieuwe groothandel wil biologische groenten en fruit voor iedereen beschikbaar maken
- Deze kilo paprika kost eigenlijk bíjna 5 euro
- Supermarkten schuiven niet aan in Remkes' stikstofdebat
- Uit de oude doos: P. Vermaire uitgezwaaid als directeur CVZ
Top 5 - afgelopen week
- Overlijdensbericht Hans Rijnhout
- "Eén ding is zeker en dat is dat er volgend seizoen nog minder belicht gaat worden"
- Belastingdienst wantrouwt groentenhandelaar die weinig winst maakt, maar legio panden bezit
- Waarom rijden ze anders vanuit Brabant helemaal naar Grootebroek? Er gaan miljoenen in om"
- Oscar en Victor van Turenhout van start met OV Fruit