Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VLAM-directeur Paul Coenen ontvangt Grüne Merkur voor verdienste

Op het Deutsche Obst & Gemüse Kongress (DOGK) in Dusseldorf op 21 oktober werd Paul Coenen, directeur van het VLAM-kantoor in Keulen, in de bloemetjes gezet. Coenen mocht er de Grüne Merkur in ontvangst nemen voor zijn jarenlange inzet voor de internationale groente- en fruitsector.

De Grüne Merkur wordt al sinds 1975 uitgereikt door Fruchthandel Magazin. Het belang van de prijs mag niet worden onderschat. Paul Coenen is pas de tweede Belg die de Grüne Merkur krijgt. René De Ridder ging Coenen vooraf in 1999. De Ridder werd toen gelauwerd voor 5 jaar Flandria. De prijs geniet bijzonder veel aanzien in de Duitse groente- en fruithandel.



Het Deutsche Obst & Gemüse Kongress (DOGK) in Dusseldorf was overigens een succes. Het congres, waaraan ruim 240 professionelen uit de Duitse groente- en fruithandel deelnamen, aangevuld met handelscontacten uit de buurlanden, is een forum voor informatie en netwerking. Het Kongress werd pas voor de eerste maal georganiseerd. Het sterk toegenomen internationale karakter van de Grüne Woche in Berlijn biedt de Duitsers onvoldoende gelegenheid om ‘onder Duitsers’ van ideeën te wisselen. Een intiemer platform voorbehouden aan Duitse spelers uit de groente- en fruitsector drong zich bijgevolg op.

VLAM-Keulen wist zich dankzij de goede contacten met Fruchthandel Magazin van twee plaatsen te verzekeren op het Kongress. Kristophe Thijs, die Paul Coenen opvolgt in 2012 maar al volop inloopt in die job, gaf een presentatie over Flandria aan de bijna 250 toehoorders. Thijs illustreerde hoe Flandria in België wordt gepositioneerd als een merk en hoe het in Duitsland als label bekend staat. De presentatie was voorbereid in overleg met LAVA.

De aanwezigheid van zoveel professionelen was ook een ideaal moment om de voorbije EHEC-crisis, die zijn zwaartepunt kende in Duitsland, opnieuw te bespreken. Er werd nagegaan hoe een dergelijke crisis voortaan beter kan worden aangepakt en hoe de communicatie naar de consument kan verbeteren. Paul Coenen gaf een presentatie over de Belgische aanpak wat crisiscommunicatie betreft. Hij ging dieper in op het crisishandboek en de taakverdeling met andere betrokken actoren zoals FAVV, VBT en LAVA.
Publicatiedatum: