Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Hoogvliet doet mee met 2x2

Hoogvliet Supermarkten gaat aan de slag met het 2x2-icoon. Als partner van dit icoon, kan gebruik worden gemaakt van generiek promotiemateriaal. Hierdoor speelt Hoogvliet in op de landelijke groente -en fruit campagne van GroentenFruit Bureau en profiteert zij van generieke communicatiekracht. Hoogvliet helpt hiermee haar klanten het makkelijker te maken om aan 2 ons groenten en 2 keer fruit per dag te komen.

In de huis aan huis folder week 43 wordt de advertentie geplaatst uit de 2x2 campagne. Via kaartjes in de receptenrekken worden klanten geïnformeerd over het icoon en over leuke wist-je-dat-jes van groenten en fruit. In week 44 wordt aandacht besteed aan de landelijke ‘week van de kropsla’. Door uitingen op de winkelvloer, meldingen via twitter en facebook en zichtbaarheid van kropsla als product van de week op de website van GroentenFruit Bureau wordt kropsla onder de aandacht gebracht.

Category manager Ed van Venrooij: “Eén van de krachten van Hoogvliet is ‘Bewust en verantwoord’. Wij willen onze klanten helpen bij het maken van een bewuste keuze als het gaat om gezonde voeding. De 2x2-campagne sluit hier naadloos op aan; groenten en fruit spelen een zeer belangrijke rol in de dagelijkse voeding van onze klanten. Het was voor ons dan ook een logische stap ons aan te sluiten bij de 2x2 campagne!”

Uit recent onderzoek blijkt dat 77% van de Nederlanders bekend is met het 2x2 icoon en de slogan 2 ons groenten en 2 keer fruit per dag. Slechts 44% van de Nederlanders eet 2 ons groenten en 2 keer fruit per dag. Met 2x2 geeft ook Hoogvliet een extra stimulans aan de consumptie en daarmee de gezondheid van haar klanten.

Het 2x2-icoon staat voor 2 ons groenten en 2 keer fruit per dag en bevestigt bij aankoop dat consumenten ‘goed bezig zijn’. Het icoon vormt de basis achter de generieke voorlichtingscampagne van GroentenFruit Bureau. Deze campagne stimuleert de consumptie van groenten en fruit en daarmee een gezonde levensstijl. Het IKB-logo dat momenteel door Hoogvliet wordt gebruikt op groenten en fruit wordt daarom vervangen door het 2x2 icoon. De communitywebsite van de campagne is www.2x2.nl

Naast Hoogvliet, zijn er andere 2x2 partners o.a.: Boon MCD, Deen Supermarkten, Greenco Packing, the Greenery, Paardekooper, Frugi Venta, Chiquita, ZON holding, Versdirect.nl, Coroos, Enza zaden, Bedrijfsfruit, Ardo BV, C. Oostrom's Conservenfabrieken B.V., Iglo Nederland, Koolen Conserven, Laarakker Groenteverwerking en Prominent Telersvereniging.

GroentenFruit Bureau is het voorlichtings –en expertisecentrum voor en namens de Nederlandse groente- en fruitsector. Met gerichte campagnes in binnen- en buitenland wordt het imago van groenten en fruit versterkt en de consumptie ervan bevorderd. GroentenFruit Bureau wil een concrete bijdrage leveren aan de volksgezondheid door het stimuleren van de consumptie van de dagelijkse norm '2 ons groenten en 2 keer fruit.

Publicatiedatum: