Algemeen directeur Frits van Eerd is trots op het bereiken van deze bijzondere mijlpaal in de geschiedenis van het bedrijf. “Het is de kroon op ons streven naar steeds verdere groei. We hebben er met zijn allen heel hard aan gewerkt om de integratie met Super de Boer in 2,5 jaar tijd waar te maken. In het eerste kwartaal van 2012 hopen we deze operatie af te ronden. Inmiddels vinden bijna 3 miljoen klanten per week hun weg naar één van de Jumbo’s in het land. En wat ons betreft worden dit er in de toekomst nog veel meer.’’
Voor de overname van Super de Boer had het familiebedrijf 128 winkels. Door de overname kreeg Jumbo de kans op veel meer plaatsen de Jumbo formule te introduceren of in verschillende grotere gemeenten, het aantal Jumbo’s uit te breiden. In Amsterdam werd begin van dit jaar aan de Westerstraat de eerste Jumbo in de hoofdstad geopend.
Met de toename van het aantal Jumbo’s is het aantal medewerkers ook sterk gegroeid; inmiddels werken er ruim 30.000 medewerkers bij de supermarktketen. Bij de ombouw van de winkels gaan de winkelteams van Super de Boer over naar Jumbo. Daarnaast wordt het aantal medewerkers per supermarkt uitgebreid.
Opvallend is dat alle omgebouwde winkels forse omzetverhogingen laten zien. In het eerste half jaar van 2011 steeg de totale consumentenomzet (ruim 1.218 miljoen euro) bij Jumbo met 35 procent ten opzicht van dezelfde periode in het jaar ervoor. De kracht van Jumbo is de unieke formule van de laagste prijs, het grootste assortiment en de beste service. Er is geen enkele andere supermarktketen in Nederland die deze extreme elementen met elkaar combineert. Om te garanderen dat Jumbo die beloftes ook écht nakomt, heeft Jumbo de 7 dagelijkse zekerheden. Belangrijkste ambitie van het bedrijf is te zorgen voor 100% tevreden klanten.