Consumentengroepen beschuldigen Frito-Lay dat ze door middel van games en promoties tieners verleiden om meer chips te consumeren. Volgens de aanklacht gebruikt Frito-Lay misleidende en oneerlijke digitale marketingmethodes om tieners te verleiden, snacks als Doritos, Lays en Cheetos te kopen. Daarbij wordt onder meer gewezen op online games als Hotel 626 en Asylum 626 en een website met een video van zangeres Rihanna. Deze worden onder meer gebruikt om chipsconsumptie te vergroten en gegevens van jonge potentiƫle kopers te verzamelen.
Bron: www.thirdage.com


Abonneren
Vacatures
"Tweetende AGF'ers"
Top 5 - gisteren
- "Deze en volgende week is het nog uitdelen op de meloenenmarkt, daarna kan het ook zomaar de andere kant uitgaan"
- Nieuwe groothandel wil biologische groenten en fruit voor iedereen beschikbaar maken
- Deze kilo paprika kost eigenlijk bíjna 5 euro
- Supermarkten schuiven niet aan in Remkes' stikstofdebat
- Uit de oude doos: P. Vermaire uitgezwaaid als directeur CVZ
Top 5 - afgelopen week
- Overlijdensbericht Hans Rijnhout
- "Eén ding is zeker en dat is dat er volgend seizoen nog minder belicht gaat worden"
- Belastingdienst wantrouwt groentenhandelaar die weinig winst maakt, maar legio panden bezit
- Waarom rijden ze anders vanuit Brabant helemaal naar Grootebroek? Er gaan miljoenen in om"
- Oscar en Victor van Turenhout van start met OV Fruit
Top 5 - afgelopen maand
Weer
Chipsconsumptie verhogen door middel van speciale acties
"FritoLay verleidt tieners tot ongezond eetgedrag"
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector: