Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Sainsbury verwijt Tesco oneerlijke claim versheid in advertentie
Tesco en Sainsbury's in de clinch over ijsbergsla
Een sla-advertentie van Tesco waarin vermeld wordt dat de Britse ijsbergsla 24 uur na de teelt in het schap ligt, is volgens rivaal Sainsbury's niet overeenkomstig de werkelijkheid. Volgens Sainsbury's worden deze gigantische volumes sla vaak genoeg in de koelcellen bewaard. Sainsbury's heeft daarom een klacht ingediend bij de ASA.
Tesco wacht de beslissing van de ASA af, voor ze een reactie geven. De Britse supermarkten voeren momenteel een felle prijzenoorlog naar aanleiding van Sainsbury’s ‘Brand Match’, Tesco’s ‘Big Price Drop’ and Asda’s ‘Price Guarantee’.