Het succes van QR-codes

Retailer Tesco Plc heeft in Zuid-Korea door middel van een QR-Code op een offline advertising campagne 130% meer online sales gerealiseerd en 76% meer nieuwe klanten aangetrokken. Hoe kan een simpele QR-Code zo succesvol zijn? Tesco Plc is na Wall-mart en Carrefour de grootste retailer van de wereld. Tesco had echter problemen om voet aan de grond te krijgen in Zuid-Korea. Ze wilde extra groei realiseren, alleen wilde ze dit bereiken zonder het aantal winkels te vergroten. Tesco had een diepteonderzoek uitgevoerd naar haar klanten, de Zuid-Koreaanse bevolking. Hieruit bleek dat de Koreanen het op twee na hardst werken van de hele wereld en dat ze door de drukte in het dagelijkse leven weinig tijd hadden om boodschappen te doen.

Om het leven wat gemakkelijker te maken voor de Koreanen, ontwikkelde Tesco een nieuwe strategie. De nieuwe strategie was gebaseerd op het idee om de klanten niet naar de winkel te laten komen, maar de winkel naar de klanten. Ze creƫerden een virtuele winkel in een offline omgeving. Dit klinkt als de omgekeerde wereld. Het is namelijk een trend om een offline winkel naar een virtuele omgeving te brengen, bijvoorbeeld de webshops van diverse retailers. Maar Tesco koos voor deze verrassende aanpak en maakte afbeeldingen van haar schappen en plaatste dit op billboards in metrostations. Hierdoor kregen consumenten het gevoel in een echte winkel rond te lopen. Met een smartphone konden consumenten de QR-Codes scannen, die onder alle producten stonden en vervolgens maakten ze verbinding met hun digitale winkelmandje. De bestelling werd na het online betalen verwerkt en thuisbezorgd.

Klik hier voor het volledige artikel van publishr.nl

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven