Amerikaans voedselbedrijf koopt Canadese fruitverpakker met Europese naam

Een biobedrijf uit New York is de nieuwe eigenaar van een bekende diepvriesfruitproducent uit Canada met een naam afkomstig van de andere kant van de oceaan.De Canadese dochteronderneming van de Hain Celestial Group uit New York heeft, voor een onbekend bedrag, alle activa en bedrijven van het merk Europe's Best overgenomen van zijn meest recente eigenaar, de Canadese tak van de Amerikaanse jamgigant J.M. Smucker.

‘Onze deelname aan deze snelgroeiende Canadese sector in diepvries AGF sluit aan op onze huidige producten en geeft ons tegelijkertijd een nieuwe richting, waarin wij kunnen groeien,’ zo sprak Irwin Simon, algemeen directeur bij Haine, woensdag. ‘Met deze strategische acquisitie willen we de productenlijn van Europe’s Best uitbreiden richting Noord Amerika met de hulp van het team van Hain Celestial in Canada.’

Europe’s Best profileert zichzelf als hét A-merk in de bevroren fruit sector in Canada. Het bedrijf verkoopt zijn producten in hersluitbare zakjes en in grotere voorraadzakken. Het aanbod bevat onder andere frambozen, bosbessen, veenbessen, gesneden en hele aardbeien, ananas, mango, asperges, baby maïs, bonen, kleine wortelen en verschillende mixzakken.

Ondanks de naam: Europe’s Best, haalt het bedrijf zijn AGF vanuit alle uithoeken van de wereld. Deze producten worden na de oogst vervolgens gesorteerd, schoongemaakt en ingevroren met behulp van het Individually Quick Frozenproces (IQF). Hierbij wordt elk stukje verse AGF afzonderlijk ingevroren op de lopende band.

Momenteel bevat het merk 24 verschillende producten, die in Canada worden gedistribueerd. 

Gedeelde promotie

Hain Celestial staat bekend om zijn ‘natuurlijke en organische’ voedsel, persoonlijke zorg en schoonmaakproducten, die worden verkocht in Noord-Amerika en Europa. Het bedrijf produceert onder andere: Celestial Seasonings, Earth's Best, Terra Chips, MaraNatha, Hain Pure Foods, The Greek Gods, Grains Noirs, Zia Natural Skincare en Alba Botanica.

‘We willen de promotie van de Europe’s Best producten graag combineren met het promoten van andere Hain Celestial-merken om zo gezondere voedingsmogelijkheden te bieden waaronder smoothies en yoghurt,’ zo sprak Beena Goldenberg, voorzitter van de Canadese Hains’ vestiging, woensdag. ‘Ook verwachtten we onze organische AGF sector uit te breiden en willen we een on-the-go aanbod creëren.’

Bron: Grainews.ca

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven