de smaak van hun producten nog beter sturen en het zoutgehalte verlagen. Umami is een van oorsprong Japans woord dat ‘smakelijk’ of ‘hartig’ betekent. Naast zout, zoet, zuur en bitter wordt het de vijfde basissmaak genoemd. Umami verhoogt de speekselafscheiding en versterkt de hartige zoute en zoete smaken. Het komt van nature in veel etenswaren voor zoals vlees, erwten, belegen kaas en zeewier.


Abonneren
Vacatures
"Tweetende AGF'ers"
Top 5 - gisteren
- Belastingdienst wantrouwt groentenhandelaar die weinig winst maakt, maar legio panden bezit
- Waarom rijden ze anders vanuit Brabant helemaal naar Grootebroek? Er gaan miljoenen in om"
- "Het wordt tijd voor een aparte productcategorie voor de kneusjes"
- Kivits-Goes Handling neemt twee koelhuizen over van Fresh Pack Logistics
- Van Trier en Breston sluiten miljoenendeal
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
Weer
CCL Nutricontrol analyseert hartige smaak
CCL Nutricontrol kan sinds kort onderzoeken of een voedingsmiddel de vijfde smaakcomponent ‘umami’ bevat. Levensmiddelenbedrijven kunnen daardoor
de smaak van hun producten nog beter sturen en het zoutgehalte verlagen. Umami is een van oorsprong Japans woord dat ‘smakelijk’ of ‘hartig’ betekent. Naast zout, zoet, zuur en bitter wordt het de vijfde basissmaak genoemd. Umami verhoogt de speekselafscheiding en versterkt de hartige zoute en zoete smaken. Het komt van nature in veel etenswaren voor zoals vlees, erwten, belegen kaas en zeewier.
de smaak van hun producten nog beter sturen en het zoutgehalte verlagen. Umami is een van oorsprong Japans woord dat ‘smakelijk’ of ‘hartig’ betekent. Naast zout, zoet, zuur en bitter wordt het de vijfde basissmaak genoemd. Umami verhoogt de speekselafscheiding en versterkt de hartige zoute en zoete smaken. Het komt van nature in veel etenswaren voor zoals vlees, erwten, belegen kaas en zeewier.
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector: