de concurrentie met Jumbo kan de formule goed aan. Algemeen directeur van Albert Heijn Sander van der Laan: "Jumbo is een succesvol bedrijf. Wij kunnen daar goed op concurreren, zowel
op prijsniveau als op andere gebieden."
Hoewel het supermarktkanaal als markt niet veel groeit, heeft Albert Heijn de afgelopen jaren toch het marktaandeel kunnen vergroten, zegt Van der Laan. "In die jaren hebben we op meerdere plaatsen met Jumbo te maken gehad. Het is een geduchte concurrent." Over een prijsoorlog wil Van der Laan niet praten. In een interview met BNR Nieuwsradio noemt hij de prijzenslag tussen supermarktformules 'gezonde concurrentiestrijd'. "Men ziet dat zwakkere partijen sterk terrein hebben verloren. Dat is ook niet raar door de concentratiegraad van formules in Nederland. Er zijn een relatief groot aantal ketens die de taart verdelen. Ik verwacht de komende jaren een consolidatieslag waarbij concurrenten actief op zoek blijven gaan naar locaties, maar ook samenwerkingen en fusies gaan plaatsvinden."