Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Wageningen UR en Sustainability Consortium"

In beeld brengen duurzaamheid voedsel

Wageningen UR en het Sustainability Consortium gaan samenwerken aan het transparant maken van de duurzaamheid van voedsel. Het Sustainability Consortium is een door Walmart en de Universiteit van Arkansas opgestarte samenwerking tussen universiteiten en bedrijfsleven. Oorspronkelijk was het consortium vooral op Noord America gericht maar men wil het toepassingsgebied uitbreiden naar Europa. Het hoofddoel van het consortium is om de duurzaamheid van producten in beeld te brengen. Die informatie kan door afnemers (retailers/consumenten) gebruikt worden om de meest duurzame producten te selecteren en door alle bedrijven om hun producten te verduurzamen. Inmiddels zijn meer dan 60 bedrijven aangesloten waaronder Unilever en Ahold. Ahold heeft een belangrijk rol gespeeld in het opzetten van de samenwerking tussen het consortium en Wageningen UR. Als de samenwerking bij beide partijen bevalt, krijgt deze in het voorjaar van 2011 een meer structurele vorm.

Bron: Wageningen UR
Publicatiedatum: