Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"CSO kan komende 3 jaar project voortzetten door financiering EU"

Italië: European Flavors promoot groenten en fruit in diverse landen

De herfinanciering tot 2014 van het project European Flavors, gepresenteerd door CSO, werd bevestigd door de Europese Unie om de activiteiten voor de komende 3 jaar voort te zetten. Het project heeft een waarde van bijna $4,7 miljoen en is gefinancierd door de Europese Commissie, het Italiaanse Ministerie van Landbouw en Bosbouw en CSO.

Bij de activiteiten zijn 14 bedrijven betrokken: Apo Conerpo, Apofruit, AFE, Mazzoni, Pempacorer, Orogel Fresco, Granfrutta Zani, OPO Veneto, Lagnasco, Conserve Italia, Oranfrizer. Deze bedrijven maken promotiecampagnes over verse en bewerkte groenten en fruit.




De betrokken landen zijn: Rusland, de VS, Canada en Japan. "Dit is een belangrijk resultaat". geeft Paolo Bruni (foto), voorzitter van CSO aan. "We hebben de mogelijkheid om de driejarige activiteiten door te laten gaan voor dit project". Tot nu toe heeft het project positieve resultaten geboekt voor de Italiaanse productie en ook de groenten en fruitexport is aanzienlijk gegroeid.

European Flavors beoogt de bevordering van de buitengewone smaken en kenmerken van zowel verse als bewerkte groenten en fruit. Deze worden geteeld volgens Europese stijlen en tradities en geïnspireerd door eenvoudige maar gezonde gerechten.

Het project heeft er mede voor gezorgd dat er voor Italië meer exportbestemmingen mogelijk zijn, zoals Canada. Daarnaast ook meer promotie van producten in Japan. Het project heeft de komende jaren veel mogelijkheden om ook in meerdere landen gepresenteerd te worden.
Publicatiedatum: