Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Handelsmissie food retail UK, 14-16 maart 2011

Bezoek de inkopers van de ketens en de IFE beurs

De retailsector is één van de grootste economische sectoren van het Verenigd Koninkrijk met een totale omzet van GBP 285 miljard in 2009. Het aandeel van de voedingsmiddelen in de sector was in 2008 groot € 142 miljard. Over de jaren 2004-2008 was de jaarlijkse groei 4%. Hypermarkten, supermarkten en discounters vormden het belangrijkste afzetkanaal met meer dan 62% van de omzet gevolgd door convenience stores en benzinestations (ca. 21%). Het is de verwachting dat de sector over de jaren 2008-2013 zal groeien met 3,3% en daarmee uitkomt op € 167 miljard in 2013. De verkopen in de voedingsmiddelensector lieten in 2008 en 2009 de meeste groei zien.



De markt wordt gedomineerd door de 'Big four': Tesco, Asda, Sainsbury en Morrisons met een gezamenlijk marktaandeel van 76%! De vier grootste trends die nu in de UK spelen zijn; gemaksproducten, functionele voeding, biologische voeding en gezondheid (better for you). Het aantal supermarktbezoekers dat over gaat op private label producten is volgens onderzoek in 2009 gestegen van 25% naar 75%.

Deze markt is zeer geschikt voor Nederlandse aanbieders van voedingsmiddelen. Het is echter gebleken dat het niet eenvoudig is om zelfstandig afspraken te maken met de inkopers van de (grote) ketens. Vandaar dat wij hebben gekozen voor de insteek van het direct aan tafel komen met de inkopers. Juist deze opzet blijkt erg succesvol ook vanwege de ondersteuning en ingangen die de NEC, NBCC en de Nederlandse Ambassade gezamenlijk bieden!

Voorlopig programma 14-16 maart 2011:

Dag 1: Middag: Heenreis
Avond : Diner, workshop "Op welke manier benader je de inkoper het best door een Engelse specialist in de sector.

Dag 2: Ochtend en middag: Bezoek aan IFE Beurs, incl. seminars en workshops
Avond: Netwerkreceptie i.s.m. de Nederlandse Ambassade
Aansluitend een netwerkdiner

Dag 3: Ochtend en middag: Bezoek aan hoofdkantoren van de grote supermarktketens, directe gesprekken met de inkopers en ‘store checks’’
Avond: Terugreis

De bijdrage voor deze reis is euro 2.200 excl. BTW (dit is incl. reis- en hotelkosten) per deelnemer. *De NEC behoudt zich het recht om bij minder dan 10 deelnemers de activiteit niet door te laten gaan.
 
Aanmelden kan via de NEC: Joost van Dam; T: 035-6016451 of info@nec.nl

Publicatiedatum: