De markt wordt gedomineerd door de 'Big four': Tesco, Asda, Sainsbury en Morrisons met een gezamenlijk marktaandeel van 76%! De vier grootste trends die nu in de UK spelen zijn; gemaksproducten, functionele voeding, biologische voeding en gezondheid (better for you). Het aantal supermarktbezoekers dat over gaat op private label producten is volgens onderzoek in 2009 gestegen van 25% naar 75%.
Deze markt is zeer geschikt voor Nederlandse aanbieders van voedingsmiddelen. Het is echter gebleken dat het niet eenvoudig is om zelfstandig afspraken te maken met de inkopers van de (grote) ketens. Vandaar dat wij hebben gekozen voor de insteek van het direct aan tafel komen met de inkopers. Juist deze opzet blijkt erg succesvol ook vanwege de ondersteuning en ingangen die de NEC, NBCC en de Nederlandse Ambassade gezamenlijk bieden!
Voorlopig programma 14-16 maart 2011:
Dag 1: Middag: HeenreisAvond : Diner, workshop "Op welke manier benader je de inkoper het best door een Engelse specialist in de sector.
Dag 2: Ochtend en middag: Bezoek aan IFE Beurs, incl. seminars en workshops
Avond: Netwerkreceptie i.s.m. de Nederlandse Ambassade
Aansluitend een netwerkdiner
Dag 3: Ochtend en middag: Bezoek aan hoofdkantoren van de grote supermarktketens, directe gesprekken met de inkopers en ‘store checks’’
Avond: Terugreis
De bijdrage voor deze reis is euro 2.200 excl. BTW (dit is incl. reis- en hotelkosten) per deelnemer. *De NEC behoudt zich het recht om bij minder dan 10 deelnemers de activiteit niet door te laten gaan.
Aanmelden kan via de NEC: Joost van Dam; T: 035-6016451 of [email protected]