Heemskerk viert jubileum tijdens familiedag
Algemeen directeur Cor Heemskerk en oprichter Wim Heemskerk voor de jubileumauto
In 50 jaar tijd is het Rijnsburgse groentebewerkingsbedrijf uitgegroeid tot een moderne levensmiddelenproducent. Wekelijks worden er meer dan een miljoen verpakkingen geproduceerd die hun weg vinden naar de consument via verschillende retailers en foodserviceorganisatie in binnen- en buitenland. Het assortiment, begonnen met soepgroenten in 1960, is inmiddels uitgebreid naar zo’n 300 artikelen. De verse producten variëren van een zak andijvie tot een volwaardige maaltijdsalade met bijvoorbeeld vlees en pasta. Allemaal samengesteld door enthousiaste en hardwerkende medewerkers en bereid met behulp van moderne technieken.
Ontwikkeling en innovatie zijn belangrijke peilers voor het Fresh Convenience bedrijf. De consument staat daarbij voorop. Om die reden worden consumententrends en marktontwikkelingen nauwlettend gevolgd. Ook wordt er veel aandacht besteed aan het verbeteren van kwaliteit. Het tijdig en juist uitleveren van een vers hoogwaardig product krijgt dagelijks de grootste aandacht. Na 50 jaar groente snijden, ziet Heemskerk nog steeds genoeg uitdaging om te blijven groeien en ontwikkelen. Er is nog voldoende groei binnen het segment panklaar. De vraag naar gezonde gemaksproducten neemt alleen maar toe.
Tijdens de familiedag was er de gelegenheid voor (oud) medewerkers en hun familie om het bedrijf te bezoeken. Naast een uitgebreide rondleiding door de fabriek waren er activiteiten voor jong en oud. Op het terrein werd een demonstratie gegeven door de sterkste man van Nederland, konden de kinderen paardje rijden en was er glühwein en warme chocolademelk. Binnen was er een demonstratie kersthapjes maken, konden armbandjes worden gemaakt en waren er heerlijke winterse gerechten te verkrijgen. In een speciaal ingericht kinderparadijs was er van alles te doen voor de kleine bezoekers. De opkomst voor de familiedag was erg groot. Al met al een zeer geslaagde verjaardag!