"Exportbestemming niet ver buiten de landsgrenzen zoeken"
In deze videoreportage met directeur Miguel Gonzalez komen de toekomstplannen en ambities van de importeur aan bod. Miguel richtte het bedrijf ruim twintig jaar geleden op maar heeft nog voldoende plannen met Hispa voor de komende jaren. "Je hoeft niet ver buiten de Nederlandse grenzen te zoeken want in landen als Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk en Scandinavië is nog veel meer mogelijk", vertelt hij. Verder beschrijft Miguel het belang van directe betrokkenheid bij de producenten. "Het gaat om de toewijding maar we zullen een plantage niet overnemen. De producent moet zich ten allen tijde zelf verantwoordelijk voelen."
Zo noemt Miguel de eigen ananasplantage in Midden-Amerika waar met het oog op MVO veel wordt geïnvesteerd in de lokale bevolking op gebied van sociale scholing en gezondheidszorg. Vervolgens komt globalisering aan bod. Volgens hem zullen in de komende jaren landen waar goedkoper geproduceerd kan worden sterk opkomen. Ook zal een importeur mede door globalisering en de logistieke mogelijkheden, meer gaan exporteren vanuit de productielanden naar bijvoorbeeld groeimarkten zoals China.
Miguel hoopt dat Hispa over tien jaar een groter, beter, en solide bedrijf zal zijn. "Wellicht door vestigingen over de gehele wereld te openen, maar dat moet geen obsessie zijn."
Voor meer informatie:
HISPA B.V.
Handelscentrum ZHZ
Loods 49-60, 2991 LD Barendrecht
Tel: +31 (0)180 641700
www.hispa.nl