Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Gratis oordopjes bij krakende chipszak

Chipsmaker Frito-Lay, onderdeel van PepsiCo International, levert in Canada oordopjes om het harde geluid van een nieuwe verpakking te dempen. De nieuwe verpakking is gemaakt van een composteerbare folie die volgens veel Canadese consumenten een te hard geluid produceert. Frito-Lay wil echter zo graag vasthouden aan de nieuwe verpakking dat het kopers nu gratis oordoppen aanbiedt. Canadezen die op in maximaal vijftig woorden kunnen uitleggen waarom ze voor een beter milieu iets meer geluid accepteren, krijgen de oordopjes thuis gestuurd.

Vorige maand haalde Frito-Lay in de Verenigde Staten de milieuvriendelijke zak weer van de markt na klachten over het luide gekraak. Daar daalden de verkopen na de introductie van de nieuwe verpakking aanzienlijk. In Canada is het bedrijf vooralsnog niet van plan de introductie terug te draaien. Op het sociale netwerk Facebook is de kraakzak inmiddels een veel besproken onderwerp.

 Op YouTube uiten verschillen Sun Chips-liefhebbers hun frustratie met zelfgemaakte filmpjes. Frito-Lay zelf reageert op het online tv-kanaal met een officiĆ«le reactie: A little more noise for a little less waste and a little more green.

Bron: NVC/Distrifood
Publicatiedatum: