Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Reductie belangrijke voedingstrend 2011, ook in verpakkingen

Het verminderen van verpakkingen komt naar voren als belangrijke trend met impact op de voedingsmiddelensector in 2011. Dit blijkt uit onderzoek van Mintel die zes van de trends op een rijtje zetten. Fabrikanten zetten volgend jaar volop in op het verminderen van onnodige verpakkingen. Ze zullen daarbij uitventen hoe milieubewust of uniek hun product is. Bijvoorbeeld: 'meer ontbijtgranen, want geen binnenzak'.
De natuurlijke trend is ook in 2011 belangrijk. Probleem blijft de vage definitie van het begrip. Fabrikanten zullen dus vooral benadrukken welke natuurlijke ingrediƫnten in hun voedingsmiddelen zitten.

De geschiedenis keert volgend jaar terug. Producten uit lang vervlogen tijden maken weer hun opwachting in een nieuw jasje. In deze retrotrend spelen fabrikanten in op nostalgische gevoelens met bijvoorbeeld oude verpakkingsontwerpen en reclamecampagnes.

Bron: NVC
Publicatiedatum: