Vera Dalm van Milieu Centraal: geen Nederlandse tomaten

DekaMarkt legt met Milieu Centraal engergieverbruik groenten en fruit uit

DekaMarkt gaat vanaf deze week aan klanten uitleggen hoeveel energie er is verbruikt voordat een product in de winkel ligt. Daarvoor start een campagne getiteld ‘Kies voor het klimaat’. De supermarktketen doet dit samen met Voorlichtingsorganisatie Milieu Centraal. "De teelt en het transport van groente en fruit kosten energie en belasten het klimaat. Klanten kunnen echter in de supermarkt niet zien hoeveel energie is verbruikt voordat een product in de winkel ligt. Klanten van DekaMarkt kunnen in de maand november precies zien welke soorten groente en fruit een klimaatvriendelijke keuze zijn”, licht de organisatie de campagne toe.



Gerard Rutte van Uwsupermarkt.nl legde Dalm het vuur aan de schenen

Directeur Jan Kat van DekaMarkt en directeur Vera Dalm van Milieu Centraal plaatsten vrijdag schapinformatie in de groente- en fruitschappen. De groente- en fruitsoorten die in deze tijd van het jaar een ‘klimaatbewuste keuze’ zijn, worden voorzien van een klimaatvriendelijk logo. Gerard Rutte van Uwsupermarkt.nl had pittig interview met Vera Dalm, die aangaf dat de Nederlandse tomaat niet haar voorkeur had. "Als er meer tuinders met een duurzame WKK gaan werken,zal de Nederlandse tomaat heel snel een divisie hoger spelen"

Bron: Uwsupermarkt.nl

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.